Los bericht bekijken
  #1  
Oud 26 juni 2012, 21:15
timotee timotee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2012
Berichten: 1
timotee is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief docent geschiedenis

Gaarne ontvang ik reacties op mijn sollicitatiebrief voor functie docent geschiedenis.

Alvast veel dank.

Met vriendelijke groet,
Marco

vacature:
Het Emelwerda College zoekt docenten die in staat zijn het vak een eigentijdse, dynamische
uitstraling te geven, waardoor het als een aantrekkelijk vak wordt ervaren door de
leerlingen. Van de te benoemen docent (e) wordt een positieve bijdrage verwacht aan het
christelijk karakter van de school en dat deze zich met passie en betrokkenheid inzet om
waar te maken waar de school voor staat.
Ook naar een deel van een vacature kan worden gesolliciteerd.


brief:
Geachte heer, mevrouw,

Op uw website werd mijn aandacht getrokken door uw interessante vacature. Nadat ik mij verder ben gaan verdiepen in uw school, ben ik van mening dat uw school perfect aansluit bij mijn overtuigingen als leerkracht. Ik wil dan ook graag solliciteren naar deze functie.

Op het Parcival College school heb ik periodeonderwijs gegeven. Hierin werken leerlingen gedurende drie tot vijf weken iedere dag intensief aan één leerstofdeel. Daarnaast leren leerlingen niet uit bestaande boeken, maar door de aanpak van de leraar. Ik heb hierdoor geleerd om het vak geschiedenis levend en persoonlijk te maken. Tevens heb ik gemerkt dat leerlingen betrokken raakten bij de lesstof en dat ze het vak aantrekkelijk vonden.
Ook heb ik ervaring in het organiseren van vakoverstijgende en buitenschoolse activiteiten, zoals een straatnamenproject en een project over de Tweede Wereldoorlog. Ik ben van mening dat dergelijke projecten van toegevoegde waarde zijn op het basis lespakket. Niet alleen plaatst het de lesstof in een breder kader; dergelijke projecten bieden ook tal van aanknopingspunten voor het bijbrengen van vaardigheiden, zoals het leren samenwerken.

Uw school ziet het als een belangrijke taak om leerlingen te ondersteunen bij de ontwikkeling van al hun talenten. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de sportklas, het Vakcollege, het technasium en de cultuurklas. Omdat ik van mening ben dat elke leerling over talenten beschikt die de moeite waard zijn om te ontwikkelen, draag ik mijn steentje hier graag aan bij.
Ook sluiten mijn geloof en mijn christelijke achtergrond goed aan bij uw instelling. Ik ben van
harte bereid om de christelijke waarden toe te passen in het onderwijs op uw school.


Ik hoop dat mijn brief een aanleiding is voor een persoonlijk gesprek, waarin ik meer over mijzelf en mijn visie op het onderwijs kan vertellen.
Met citaat reageren