Los bericht bekijken
  #12  
Oud 19 september 2006, 17:27
Kaatje Kaatje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 4
Kaatje is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar Kaatje
Standaard Re: carriereswitch wel of niet

Hoi,

Ik heb al de verhalen niet helemaal gelezen die hier staan in dit forum. Maar het gaat over een carriereswitch en het spreekt me wel aan. Momenteel ben ik werkzaam op een makelaarskantoor, ik ben 21 jaar en ik werk hier nu een jaar, daarvoor heb ik een aantal korte uitzendbaantjes gehad in de administratieve kant. Ik heb de opleiding gedaan voor Directiesecretaresse/Managementassistente.

Nu ben ik er gewoon achter gekomen dat dit werk me helemaal niet meer trekt. De hele zakelijke dienstverlening spreekt me niet meer aan. Nu wil ik heel graag gaan werken met kinderen. Maar hiervoor moet je dan natuurlijk weer een opleiding volgen en ik wil niet meer full time naar school. Ik wil liever een eigen huisje etc. Dus ben ik van plan een BBL opleiding te gaan doen. Het is alleen een raar gevoel want mijn vorige opleiding was MBO niveau 4 en dan ga ik nu MBO SPW niveau 3 doen, want je bent geen niveau 4 nodig voor de kinderopvang. Het voelt allemaal nog al dubbel. Bovendien is het heel lastig om een BBL plek te vinden, waar je aan het werk kunt voor 4 dagen in de week.

Ik zou graag van iemand een reactie krijgen wat men er van vindt. Doe ik er goed aan om zo'n opleiding te gaan doen. Ik ben dan nog wel weer 3 jaar onder de pannen met 1 dag in de week naar school. En ik ga naar school zonder dat ik daar een hoger diploma voor haal. Het is alleen maar lager. Maar het gaat er toch om dat je lol hebt in wat je doet? En ik denk dat ik dat krijg als ik met kinderen werk. Die vervelen je nooit!

Groetjes Karin
Met citaat reageren