Los bericht bekijken
  #7  
Oud 18 augustus 2006, 08:18
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken?

Je hebt groot gelijk. Misschien kun je al naar een baan zoeken waarbij je iets met beeld te maken krijgt. Bij een tijdschrift of in de reclame?

Heb je ook een boek gebruikt over loopbaanplanning om je keuze scherper te krijgen?

Wel heel heerlijk trouwens dat het geld in elk geval geen belemmering is. Ik kan me voorstellen dat het heel riskant voelt om een baan op te zeggen als je nog geen andere hebt. Maar kennelijk vind je de aanslag op je mentale welbevinden nu echt te groot. Of heeft de mening van anderen ook invloed gehad?

Wat je zou kunnen doen is een vrij lange opzegtermijn afspreken. Dat je b.v. pas weggaat per 1- 12. Dan heb je in elk geval de beslissing al genomen en dan is die bekend bij je collega's (geeft rust) en dan heb je toch nog wat meer tijd om te zoeken. Of koppel je het opzeggen aan de start van je opleiding? Kan ik me ook iets bij voorstellen.

Je zal trouwens wel ervaren dat een lichtere baan een hele omslag kan zijn. Als je gewend bent om van alles te regelen en ineens heb je die bevoegdheid niet meer...ik heb vroeger ook een tijdje voor secretaresse gespeeld omdat ik het wat kalmer aan wilde doen. Ik zette overal vraagtekens bij en bemoeide me met alles.
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren