Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 oktober 2007, 18:32
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie juridisch assistent feedback gevraagd

Hoi kleine_rood,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siesse Bekijk bericht
Op zich zou ik in jou positie niet refereren aan de horeca. Het heeft niets met je vakgebied te maken en de meeste mensen hebben geen idee wat je in de horeca doet (en moet kunnen). Zet het hooguit in je CV.

De laatste zin zou ik verwijderen. De zin daarvoor lijkt mij een mooie afsluiter.
Die laatste zin zou ik inderdaad weghalen, want dat is geen mooie afsluiter. Mocht je afgewezen worden, dan kun je altijd nog telefonisch om tips vragen voor het vinden van een andere relevante bijbaan.

De opmerking over je werkzaamheden in de horeca zou ik wel laten staan: het laat zien dat je niet alleen maar studeert, maar ook actief bent in een bijbaan. Ik denk dat iedereen wel een idee heeft wat je in de horeca zoal doet en moet kunnen (in ieder geval hard werken en met allerlei mensen omgaan!).

Wat ik mis in de brief is wat jij voor hun kunt betekenen. Het is helder dat jij graag wilt bijleren en je cv wilt verbeteren, maar een advocatenbureau is natuurlijk geen cursusinstituut Wat heb jij heb zoal te bieden?
(Misschien kun je ook proberen wat minder zinnen met "ik" te beginnen en wat meer vanuit het advocatenbureau te denken).

Verder vind ik het gewoon een nette brief. Niet superorigineel, maar ook weer niet te cliché.

Succes!
Met citaat reageren