Los bericht bekijken
  #2  
Oud 25 mei 2015, 22:33
BenK BenK is offline
Lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2012
Berichten: 17
BenK is on a distinguished road
Standaard Reactie sollicitatiebrief

Beste ijzebel,

Ik vind het een sollicitatie die uitnodigd om te lezen. Ik heb wat suggesties/tekst wijzigingen/aanpassingen genoteerd. Kijk maar of je ze wilt gebruiken. Sommige zinnen heb ik aangepast.

Aangepaste zin:
Mijn verhaal start, naar ik vermoed als de meesten, met het lezen van deze vacature in de Hoogeveensche Courant.

Eigenlijk had ik hiervoor nog nooit over een functie als deze nagedacht, deels omdat ik altijd dacht dat deze vervuld werden door mensen die al op het gemeentehuis werkten.
Komt wat raar over. Je had er nooit over nagedacht omdat je dacht dat.....

Mischien beter iets als:
Ik was verrast bij het lezen van deze vacature omdat ik altijd had gedacht dat enz.

Hierna aangeven dat je deze kans wilt grijpen enz...

In alinea twee en vier gebruik je bijna dezelfde tekst:"met mijn drama achtergrond" . Ik weet dat je jouw opleiding bedoeld maar als je het twee keer gebruikt kun je mensen wel eens op andere gedachten brengen. Ik zou het eenmaal gebruiken en dan iets anders verwoorden.


De vierde alinea vind ik persoonlijk wat " uit de hoogte" overkomen. Je moet je niet beter voordoen. Beter vind ik zoiets als:

Het spreken in het openbaar gaat mij makkelijk af. Gedurende mijn opleiding was het houden van een presentatie, het spreken voor publiek een wekelijkse aangelegenheid. Daarnaast geef ik nu nog dagelijks les aan zo'n 25 kritische pubers waarbij naast een goede overdracht van kennis ook improvisatie en het aanvoelen van op dat moment de juiste sfeer belangrijk is.

Ijzebel, ik hoop dat je hier iets aan hebt,

m.v.g.
BenK
Met citaat reageren