Los bericht bekijken
  #7  
Oud 1 oktober 2008, 13:06
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: gezwets van balkenende over leeftijdsdiscriminatie

Als ik zie wat er op die ouderen-uitzendbureau's aangeboden wordt, dan komt mij een soort triestheid tegemoet van eens kijken wat er nog over is voor mensen die men liever achter de geraniums zou zien.

Helemaal gezwets is het niet. Na doorvragen heb ik eens te horen gekregen dat alle sollicitanten die ouder waren dan de baas aan de kant geschoven werden, bang als men was voor bedreiging van het baasgevoel. Of vacatures via uitzendbureau's waarvoor ik voorgesteld was om later te lezen dat men een jonge medewerker wenste.

Persoonlijk vind ik het gezwets om te zeggen dat het "nu" maar eens afgelopen moet zijn, omdat men krapte op de arbeidsmarkt ervaart. Indirect wordt daarmee gezegd, dat leeftijdsdiscriminatie mag als de markt het toelaat. Ik dacht dat leeftijdsdiscriminatie verboden was?

Maar goed, Lior63, ik ben bijna 51 en zit al een paar maanden te springen om een andere baan vanwege urenvermindering/te weinig inkomen en verveling in mijn huidige functie. PZ-functionaris is misschien over te praten en als het niet al te ver weg is van mijn woonplaats. Stuur maar een pb met wat je in de aanbieding hebt op secretarieel gebied en aanverwant en waar.
Met citaat reageren