Los bericht bekijken
  #3  
Oud 22 oktober 2014, 15:42
PeterVercruysse PeterVercruysse is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 49
PeterVercruysse is on a distinguished road
Standaard

Het zou niet onlogisch zijn om te vragen om een loonstrook van je laatste werkgever mee te brengen bij de loononderhandelingen net voor het ondertekenen van je contract. Tegenwoordig is het loon meestal zo'n allegaartje van voordelen in natura bovenop je loon dat het soms moeilijk te onderhandelen is als je al de details van je vorig loon niet kent.
Je laatste loon komt men zowiezo te weten. Bij een eerste gesprek lijkt me dat niet echt logisch want het is een ongeschreven wet dat je op je eerste gesprek nooit over loon praat.

Je mag je originele diploma's nooit afgeven aan niemand. Het zou in principe moeten voldoende zijn dat je zelf een kopie maakt en het origineel toont. Persoonlijk zou ik dat nooit vragen, ik hecht daar niet veel belang aan. Als ik al zou twijfelen, dan bel ik gewoon het secretariaat van de universiteit of de hogeschool op, dan ben je heel zeker of het diploma echt is.

Mijn zoon heeft 5 jaar gestudeerd als ingenieur (ir. ) maar heeft nooit zijn diploma behaald. Hij werkt als ingenieur, wordt betaald als ingenieur maar heeft wel geen diploma ( dit staat ook op zijn CV ). Geen enkele werkgever lag er blijkbaar wakker van.
Met citaat reageren