Los bericht bekijken
  #1  
Oud 6 mei 2011, 23:52
curlywurly curlywurly is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2011
Berichten: 6
curlywurly is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief verkoopmedewerkster. Graag commentaar!

Hallo!

Ik ben een 17-jarig meisje en ik wil graag werken als verkoopster in een winkel met veel natuurlijke producten. Trefwoorden uit de vacature zijn:

- dynamisch, flexibel
- open, sociaal, klantvriendelijk
- veelzijdig
- bij voorkeur enige winkelervaring
- bereid om tijdens het weekend te werken
- houdt van werken in een team

Ik wil graag commentaar op mijn brief.

Alvast bedankt!

ps: ik neem volgend jaar een 'gap year' tussen gymnasium en universiteit, dus ik kan dan best veel en flexibel werken. Moet ik dat duidelijker vermelden en zoja hoe?

----------

Geachte meneer xxx,

Met enthousiasme solliciteer ik naar de functie van verkoopmedewerker in xxx.

Deze vacature trekt mijn bijzondere aandacht, omdat ik uw liefde voor kwaliteit en natuurlijke eenvoud deel. Ik heb bewondering voor het concept van xxx. Dit maakt dat ik graag gepassioneerd aan de slag ga. Bovendien ben ik onmiddellijk beschikbaar en zeker bereid om tijdens het weekend te werken.

Ik zie snel verbanden, ik ben creatief en ik kan snel schakelen. Hierdoor ben ik flexibel en kan ik goed met onverwachte situaties omgaan. Ook ben ik sociaal, respectvol en klantvriendelijk. Tijdens mijn werk in de horeca heb ik bovendien geleerd om samen te werken in een team. Ik ben zelfstandig en verantwoordelijk, maar ik bundel mijn krachten graag met anderen.
Aangezien ik tweetalig ben opgevoed, beheers ik het Engels uitstekend.

Ik heb een korte en krachtige brief willen schrijven. Ik zou heel graag de kans krijgen om in een persoonlijk gesprek mijn kwaliteiten te bewijzen.

Met hartelijke groet,

xxx
Met citaat reageren