Discussie: Werk niet leuk
Los bericht bekijken
  #18  
Oud 22 februari 2010, 18:45
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Werk niet leuk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evalina Bekijk bericht
Maar ik ben zo bang om weer iets te gaan doen waar ik het niet naar mijn zin hebt.
Van baan veranderen houdt altijd een risico in. Maar kan het veel slechter worden? Als je vrijdag al beroerd wordt bij de gedachte dat je maandaag weer "moet", dan is het hoog tijd om te vertrekken. De kans dat je het beter krijgt is groter. En ook in een volgende baan hoef je niet eeuwig te blijven. Gun jezelf een misser en de wereld wordt meteen een stuk ruimer en gemakkelijker.

Laatste loodjes zijn altijd moeilijk. Als je eenmaal aan het solliciteren bent en je daarop richt, dan is het ook makkelijker om afstand te nemen van je huidige werk. Aan de andere kant kan het ook wat lastig zijn omdat je, eenmaal de beslissing genomen, liever gisteren dan vandaag weg zou zijn. Toch zal blijven je uiteindelijk de meeste energie gaan kosten.

Persoonlijk ben ik vrij gemakkelijk in dat soort dingen. Een groot gedeelte van je leven breng je door op de werkvloer, ik vind het belangrijk dat dit uit kwaliteit bestaat en dat je het zoveel mogelijk naar de zin hebt. Zoals Catbert ook schreef is de kans groot dat als jij iets onderneemt, ook al is dat aanvankelijk met andere collega's samen, jij uiteindelijk de enige overgebleven zal zijn en alsnog niets bereikt. Uit je eerste bericht blijkt al dat je eigenlijk wel weet dat het trekken aan dood paard zal zijn.

Dus ook ik zeg: Zorg goed voor jezelf en doe wat goed is voor jou.
__________________
Rianne
Met citaat reageren