Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 februari 2007, 00:06
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie-bijstand Financial Controller

Hallo Berbo,

Ik heb niet zo veel verstand van het soort werk dat je doet maar denk je echt dat je activiteiten als zelfstandig ondernemer een minpunt vormen? Het feit dat je dat gedaan hebt toont toch ook dat je initiatief hebt en niet bang bent om iets nieuws op te pakken.

Dan nu de brief. Het c.v. laat ik even voor wat het is, misschien kan iemand anders zich daarin verdiepen.

In navolging van andere posters stap ik over op het rode potlood. Misschien geef ik kritiek op bepaalde dingen die in het Vlaams niet als fout worden betiteld. Ik hoop dat je me dat kan vergeven, het is goed bedoeld.

Betreft: Vacature Financial Controller-Zuid-Amerika

Geachte Mevrouw XYZ,
Via de website van de abc vernam ik met interesse de personeelsadvertentie waarin U [Kleine letter u. De hoofdletter U gebruik je alleen als je tot God spreekt Dit geldt uiteraard ook voor de rest van de brief.] aangeeft een Financial Controller te zoeken [een personeelsadvertentie verneem je niet, je ziet of leest haar]. Graag zou ik mijzelf voorstellen als kandidaat voor deze openstaande betrekking. ['Graag zou ik mijzelf naar aanleiding hiervan aan u voorstellen' vind ik iets mooier maar misschien is dat een kwestie van smaak.]
Na de voltooiing van mij[n] hogere studies van Handels en Financiële wetenschappen was ik [acht jaar] in dienst van een internationale transportonderneming. Als vertegenwoordiger in het buitenland heb ik gedurende deze tijd een goede ervaring [Bedoel je hier echt een goede ervaring? Of 'flink wat ervaring'?] opgedaan in het administratief en financieel beheer van een buitenlands kantoor. Momenteel overzie ik de aktiviteiten [activiteiten] van een ecologische landbouwonderneming (koffie en citrus) in Panama, Centraal-America [Centraal-Amerika]. Wegens de lage koffieprijzen gedurende de voorbije jaren werd deze aktiviteit [activiteit] afgebouwd en [dit] heeft mij ertoe doen besluiten om te solliciteren voor deze vacature.
De omschrijving van deze functie ['binnen deze stichting' mag weg. Het is wel duidelijk bij welke stichting je solliciteert. Misschien bedoel je dat de omschrijving van de functie EN de omschrijving van de stichting je aanspreken, vervang dan 'binnen deze' door 'en de'] spreekt mij om diverse redenen zeer aan. De eerste reden is, dat deze betrekking goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast [de komma mag hier weg] ben ik vertrouwd met de Latijns-Amerikaanse cultuur en spreek [ik] vloeiend de Spaanse en Engelse taal. Eveneens heb ik ervaring met de landbouwsektor [landbouwsector] in tropische landen gekoppeld aan biodiversiteit en duurzame ontwikkeling. Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele vaardigheden en beschouw ik mezelf [als geschikt] om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.
Voor een gedetaille[e]rd overzicht van mijn kennis en ervaring verwijs ik U naar mijn bijgevoegde CV. Ik ben graag bereid in een gesprek met U een en ander nader toe te lichten.
Met vriendelijke groeten,

Wat ik nog een beetje mis is wat borstklopperij. Je bent hooggeschoold en hebt heel wat werkervaring, die je nu wel heel kort door de bocht samenvat. Er staat wel veel in je c.v. maar de brief is toch een soort reclamefolder, je mag de dingen waar je trots op bent best nog eens benadrukken, lijkt me.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!
Met citaat reageren