Los bericht bekijken
  #9  
Oud 14 februari 2013, 01:11
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Hoi meisje26,

Op het eerste oog lijkt het een aardige brief te zijn maar naar mijn mening is er op taalkundig gebied behoorlijk wat op je brief aan te merken. Er staan redelijk wat foutieve samenstellingen en samentrekkingen in en ook een aantal spellingfouten. Daar zou ik zeker nog iemand anders naar laten kijken. Ik heb namelijk dyslexie dus het kan heel goed zijn dat ik er een paar gemist heb. Persoonlijk vind ik dat je van een secretaresse een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal mag verwachten en dat moet dus ook terugkomen in je brief.
Verder mis ik het bedrijf waarbij je solliciteert in je brief en dus ook de motivatie van jouw kant waarom je bij het betreffende bedrijf solliciteert.

Bovenstaande feedback komt best hard over zo zwart op wit maar hoop dat je er een betere sollicitatiebrief door verstuurd. Overigens heb ik diep respect voor het feit dat je al honderd sollicitatiebrieven de deur uit hebt gedaan en de moed niet opgeeft!

Hieronder de zaken die me opvallen aan je brief;

Allereerst je openingsalinea. Die is meer dan standaard en er staat een taalkundige fout in.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miesje26miesje Bekijk bericht
Ik wil u graag toelichten waarom.
Als je mevrouw gaat toelichten dan ga je aan ons iets over mevrouw vertellen, op zich natuurlijk allervriendelijkst maar het is niet wat je bedoelt waarschijnlijk. Maar zoals ik al zei; je brief wordt beter wanneer je de hele eerste alinea op de schop neemt.

Citaat:
Zowel zelfstandig als in een team ben ik de afgelopen zes jaar werkzaam geweest in de secretariële, administratieve en managementondersteunende werkkring.
Ik zou werkkring vervangen door functies.

Citaat:
Naast mijn functie als secretaresse bij xx was ik ondersteuning voor de afdeling P&O spatie teveel.
Maak onderscheid tussen jezelf als persoon en de functie die je vervuld. Je hebt ondersteundende taken verricht, zelf was je geen (fysieke) ondersteuning neem ik aan?

Citaat:
Hierbij kwamen taken als het maken van arbeidsovereenkomsten, het inspatie teveel inplannen is 1 woord plannen van de jaarlijkse POP gesprekken, contractadministratie, andere bijkomende administratie, dagelijks aan de orde.
Ik zou het voorbeeld van de jaarlijkse POP gesprekken weglaten aangezien je hier voorbeelden geeft over agendabeheer. Nu lijkt het alsof je in een lege agenda een paar afspraken hebt gepland. Tenminste, zo komt het gevoelsmatig op me over door het woord jaarlijkse.... Of je moet het juist beter uit de verf laten komen. Bijvoorbeeld met een aanvullend voorbeeld over hoe prettig je collega's en de leidinggevende het vonden dat jij altijd ervoor hebt gezorgd dat er ruimte voor POP gesprekken werd gemaakt in ieders agenda.

Citaat:
Een nauwkeurige duizendpoot met verantwoordelijkheidszin is de secretaresse die u zoekt. Ik bezit een hoge mate van inzet en doorzettingsvermogen en ben niet snel uit het veld te slaan.
Inzet bezit je niet maar toon je. En volgens mij is het gezegde niet makkelijk uit het veld te slaan; maar het kan zijn dat snel ook mag. Even nakijken dus.

Citaat:
Ik vind het leuk maar ook belangrijk om "mee te denken" en eigen ideeën te kunnen ontwikkelen en te realiseren. In hectische situaties weet ik mijn hoofd koel te houden. Dit heb ik vooral ondervonden als secretaresse bij de sales afdeling van xx. Bij het organiseren van de jaarlijkse xx Kick- off, divisiemeetings, het sinterklaas spatie teveel = sinterklaasfeest feest en de personeelsuitjes was ik helemaal in mijn evenementelement. Opdrachten verricht ik altijd met grote inzet en ben pas tevreden met een uitstekend eindresultaat.

De reden van mijn sollicitatie is dat de functie van secretaresse goed aansluit bij mijn opleiding en werkervaring. Mijn ambitie is om in september 2013 te starten met de deeltijdopleiding HBO Human Resource Management. Het spreekt mij daarom dan ook in het bijzonder aan dat u veel waarde hecht aan het bieden van doorgroei mogelijkheden. Bovendien vind ik het een groot voordeel dat de genoemde werkzaamheden in de vacature veel afwisseling bieden.
Bieden slaat namelijk op de genoemde werkzaamheden, moet dus meervoud zijn.

Citaat:
Met mijn motivatie, persoonlijkheid en mijn werkervaring hoop ik uw enthousiast gemaakt te hebben en licht ik graag mijn motivatiebrief en CV in een persoonlijk gesprek aan u toe.


Hoogachtend,
Met citaat reageren