Los bericht bekijken
  #2  
Oud 6 juli 2011, 08:51
Xxxxx
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

-Weet je nog met wie (en wanneer) je de eerste keer gesproken hebt toen je hoorde dat er al een kandidaat gevonden was?
-tweede zin 1e alinea zou ik verschuiven naar de tweede alinea. ('recentelijk' zo mogelijk vervangen voor een datum/maand
(misschien voor bovenstaande zaken een beetje husselen met je formuleringen van de tweede alinea)
-let op spelling/grammatica/interpunctie/spatiegebruik
-De meeste van de werkzaamheden en karaktereigenschappen staan al in je CV. In je brief kun je er minder noemen maar wel met een concreet voorbeeld. (zijn vast wel voorbeeldbrieven voor te vinden).
-Wat je in je huidige werk mist en bedrijf xxx kan toevoegen kun je in een gesprek vertellen (wel neutraal/positief over je wg blijven!). hoeft niet in de brief.

-Als niet-starter je werkervaring eerst en daarna opleidingen
-In je CV misschien een opdeling in cursussen/opleidingen/PC-vaardigheden?
-Klopt het dat je een gat in je CV hebt? Is dit op te vullen met vrijwilligerswerk/'thuismoederen'/wereldreis/.. dat je destijds gedaan/gemaakt hebt?
-Een CV is in principe dynamisch; werkzaamheden/taken/verantwoordelijkheden die niet relevant zijn voor deze functie kun je weglaten. (Evt. oude werkervaring (uit de jaren '80?) niet meer noemen? Ik kan als starter niet goed beoordelen wat '(te) oud' is, maar zelf heb ik bijvoorbeeld bijbaantjes van middelbare school er niet meer in staan)

(Voor iedere karaktereigenschap (en hobby) die je in je CV noemt: bedenk wat je hierover kort (!) kunt vertellen in een gesprek.)
Met citaat reageren