Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 november 2015, 12:46
Geen Geen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2015
Berichten: 1
Geen is on a distinguished road
Standaard Gewoon niet doen

Olympia is een verschrikkelijke organisatie.
Ik heb een tijdje in de bijstand gezeten omdat ik geen werk kon vinden. In die tijd heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een zorgcentrum voor dementerende ouderen. Via Olympia kon ik een baan krijgen bij een logistiek bedrijf in Wijchen en dan moest ik zo snel mogelijk langs komen en de volgende dag gelijk beginnen.
Nou is dat normaal gesproken heel erg fijn, maar ik wilde natuurlijk mededelen aan de ouderen waar ik op bezoek ging dat ik niet meer langs kon komen. Het uitzendbureau heeft mij zwaar onderdruk gezet om de volgende dag te beginnen omdat "betaald werk voor vrijwilligerswerk gaat".

Toen ik daar aan het werk was wilde ik een dag vrij hebben. Volgens de medewerkers op het uitzendbureau had ik vier weken van tevoren een dag vrij moeten vragen. Zelfs toen ik vier weken van tevoren vrij vroeg konden ze mij niet garanderen dat ik vrij zou krijgen.

Tenslotte had ik elders een sollicitatiegesprek. Hiervoor had ik gelijk vrij gevraagd toen ik te horen kreeg wanneer ik op gesprek mocht komen. (anderhalve week van tevoren)
Ze konden me niet de vrijdag van het gesprek vrij geven omdat het te druk zou zijn. Ze hadden me wel de woensdag vrij gepland, waar ik dus helemaal niets aan had.

In het kort, Olympia doet alles voor de opdrachtgever en hierbij verliezen ze de menselijkheid van de medewerker uit het oog. Je word behandeld als een hoopje stront waar ze geld aan kunnen verdienen. Ze zetten je onder druk om 12uurs diensten e.d. te draaien.
Met citaat reageren