Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 september 2011, 19:48
sevenmei sevenmei is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 september 2011
Berichten: 1
sevenmei is on a distinguished road
Question Stoppen oude opleiding, op naar het nieuwe.. Maar wat?

Hallo allemaal wie dit leest.

Ik zit met een groot dilemma en weet me er geen raad mee.
Ik ben nu al een jaar bezig met mijn verpleegkundige opleiding en ik zit echt in de knoop. Ik merk dat ik het leren niet meer zie zitten en Niveau 4 is voor mij gewoon te hoog gegrepen.
Mijn intentie was om een niveau te zakken maar dit was niet mogelijk, alleen op niveau 3. Maar ik ben bang dat als ik nu weer aan een nieuwe opleiding begin (niveau 3) die nog 3 jaar duurt, dat ik er spijt van krijg.
Ik merk nu dat ik me erg ongemotiveerd voel en heb het niet naar me zin in de zorg. De mensen en collega's heb ik niets op aan te merken maar de opleiding en het beroep is vrees ik niet mijn ding.

Mijn eerste gedachte was: nou dan ga ik niveau 2 doen, (helpende) dat duurt nog maar 1 jaar en dan heb ik ook een diploma. Zo zou ik me niet opnieuw hoeven aanmelden en kon ik gewoon van niveau zakken en was ik binnen één jaar klaar. En dan kon ik dat jaar mooi gebruiken om er achter te komen wat ik nu wel wil.

Helaas was dit bij mijn huidige werkgever niet mogelijk en het is nu al te laat om nog te solliciteren bij een andere werkgever. Dan moet ik me afmelden op school en 1 jaar wachten en me dan opnieuw aanmelden. Dit heeft dan ook niet veel zin aangezien het dan alleen maar was om een jaar goed na te kunnen denken en tegelijkertijd een papiertje binnen te halen.

Mijn ouders willen dat ik straks verzekerd ben van een baan en dat wil ik ook.
Ik wil graag een vast inkomen en niet in de schulden komen omdat ik mezelf straks niet kan onderhouden.
Ik heb alleen nog geen idee, wat voor opleiding ik nu zou moeten doen en waar ik moet beginnen met zoeken..

Kan iemand me helpen..
Met citaat reageren