Los bericht bekijken
  #2  
Oud 10 oktober 2017, 13:03
maikeled maikeled is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2017
Berichten: 1
maikeled is on a distinguished road
Standaard

Hi Anna,

even wat opmerkingen, uit de heup geschoten:

In de tweede zin begin je met 'en'. Dat klopt grammaticaal niet helemaal. Probeer die twee zinnen wat anders op te knippen.

Als je aangeeft dat je voor meerdere productiebedrijven hebt gewerkt, zullen ze je daarover gaan doorzagen. Dus de vraag is of je dat op die manier moet stellen. Misschien moet je alleen zeggen dat je bekend bent met de werkzaamheden.

Ergens schrijf je 'vindt ik', dat moet zijn vind ik, dus geen t erachter.

Alinea drie is eigenlijk een hele hele lange zin. Probeer die op te knippen in 3 of 4 kleinere zinnen. Dat leest lekkerder. Mensen houden niet van lange zinnen lezen (of je moet advocaat zijn ;-))

In de vierde alinea eindig je de zin met een comma, in plaats van een punt. Dit komt ook verderop 1 of 2 keer voor. Ik zou trouwens in de vierde alinea ook meerdere zinnen maken.

Algemeen: een leuke brief, veel (te) lange zinnen. Als je die iets korter maakt, dan leest dat veel lekkerder. Ik vind je tone of voice heel erg goed, je komt aardig over in je brief. Kijk even naar de manier waarop je schrijft, soms is dat een beetje spreektaal, en kan het wat korter. Maar het moet natuurlijk wel jouw brief blijven ;-). Superveel succes Anna!

Maikel
Met citaat reageren