Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 februari 2010, 14:03
Freya86 Freya86 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 februari 2010
Berichten: 2
Freya86 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief BBL-plaats Helpende of Verzorgende

Hoi!

Ik zou de volgende dingen aanpassen:

Geachte heer/mevrouw,

Met veel enthousiasme heb ik gehoord dat u ook BBL leertrajecten verzorgd. Langs deze weg wil ik dan ook solliciteren naar een BBL plaats Helpende niveau 2 of Verzorgende Niveau 3.

Met name het contact en het verzorgen van mensen die hulpbehoevend
zijn spreekt mij enorm aan. Het werken in de zorg is altijd een "passie" van mij geweest, maar door de geboorte van mijn kinderen is het daar nooit van gekomen. Nu zij zelfstandig zijn en mijn "passie" voor het werken in de zorg nog steeds "aanwezig is" wil ik graag een BBL leertraject binnen uw organisatie volgen.
Het kwam er echter niet van om in de zorg te gaan werken, daar destijds
mijn kinderen nog te klein waren. En deed destijds dus vrijwilligerswerk op een bassischool.
Nu zij zelfstandig zijn wil ik dus heel graag in de zorg gaan werken.


Ik ben in het bezit van mijn diploma Mavo-4.
En voordat ik kinderen kreeg heb ik 10 jaar als receptioniste op kantoor gewerkt, en momenteel ben ik in het weekeinde in de catering werkzaam
Dit staat al in je CV

Ik ben leergiering, enthousiast, heb goede contactuele eigenschappen,
kan goed problemen oplossen, en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.

Hopende dat deze sollicitatie voor u een aanleiding is om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek, verblijf ik. Als het een open sollicitatiebrief is zou ik de volgende zin gebruiken:
Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Om uw reactie op mijn brief te vernemen zal ik binnenkort telefonisch contact met u opnemen.

Hoogachtend.



Ik denk dat sollicitatiebrieven altijd een beetje persoonlijk zijn, dus je hoeft het niet aan te passen. Ik zou wel proberen wat meer "passie" toe te voegen aan je brief en uitleggen waarom je het wil.
Met citaat reageren