Los bericht bekijken
  #3  
Oud 30 oktober 2015, 11:09
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dabo Bekijk bericht
Begrijpelijk, die laboratoriumwereld is echt helemaal niets. Ik ben na 6 jaar nog steeds niet eens binnen gekomen, behalve 1 stage. Heb wel allemaal functies gehad met een lab in de buurt, maar zeker in het ziekenhuis zie je dat mensen niet gelukkig zijn. Er worden heel harde eisen gesteld, je moet heel specifieke kennis hebben, maar het betaalt doorgaans zeer slecht. Men zegt dat er een schreeuwend tekort is, maar dan is het onbegrijpelijk dat er zoveel capabele mensen rondlopen die het maar niet lukt binnen te komen; ben niet de enige namelijk. I mean, als je een HBO-opleiding voor het lab kunt afronden, kun je ook pipetteren en data interpreteren. Hoezo kun je dan niet aangenomen worden?
Vreemd ik werk ook op een lab in de voedingsmiddelen industrie en bij ons is de sfeer wel leuk hoor! Bovendien betaald het niet slecht. Ik had er alleen nooit om gevraagd om eerlijk te zijn, ik werd er gewoon neergezet door HR en heb alles in de praktijk geleerd, zo kan het blijkbaar ook.

Dat men roept dat er een tekort is lijkt me meer een marketingtruukje van de scholen om de schoolbanken gevuld te krijgen, die moeten immers ook hun inkomsten binnenhalen. Netzoiets als "studeren met baangarantie" ook zo'n dooddoener.
Met citaat reageren