Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 augustus 2007, 12:43
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie maar dan anders

Hoi Julia,

Langs de ene kant lijkt het wel een goed idee om naar meerdere bedrijven eenzelfde sollicitatiebrief te versturen, omdat je dan met relatief weinig werk veel personen kan bereiken. Als je dan kiest voor een minder voor de hand liggende lay-out, zoals je zegt, dan zal je algemene brief misschien toch nog de aandacht trekken.

Langs de andere kant zou ik er toch proberen voor te zorgen dat je brief niet té algemeen wordt. Tenslotte vermeld je meestal in een sollicitatiebrief waarom je nu juist voor dát bedrijf wil gaan werken, en dat gaat niet als je dezelfde brief verstuurt naar meerdere bedrijven. De kans bestaat dat de bedrijven waar je de brief naar verstuurt zullen merken dat je niet alleen bij hen solliciteert, waardoor je waarschijnlijk minder gemotiveerd zal lijken.

Als ik jou was, zou ik vertrekken van de standaardbrief die je nu hebt. Daarna zou ik proberen om – al is het maar in 1 zinnetje – duidelijk te maken waarom je juist voor dát bedrijf wil werken en dat in de brief te verwerken. Dat neemt niet zo veel tijd in beslag, maar ik denk wel dat je brief er positiever door zal overkomen.

Maar dat is mijn mening maar natuurlijk


Je kan ook nog eens kijken op http://www.carrieretijger.nl/carrier...n-sollicitatie, daar staan onder het puntje “De open sollicitatiebrief als direct mail” de voor- en nadelen opgesomd.
Met citaat reageren