Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 april 2008, 20:41
Maxpower Maxpower is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 april 2008
Berichten: 2
Maxpower is on a distinguished road
Smile Re: Sollicitatie commerciële promotor

Ook ik heb onlangs een aantal keren met succès gesolliciteerd op diverse commerciële functies. Want met deze sollicitatiebrief, drie in totaal, ben ik uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Om privacy-reden noem ik hierin geen namen. Zo ook niet in de brief. Ik vraag hiervoor jullie begrip ?


Geachte [..........],

U bent op zoek naar een gedreven Accountmanager die met een gezonde commerciële ambitie meedenkt én de ontwikkelingen en behoeftes in de markt
professioneel weet te vertalen, en dat is precies wat ik u te bieden heb. Ik zal u er in deze brief ervan overtuigen, waarom u, in mij, die enthousiaste accountmanager vindt waarnaar u zoekt.

Na de Leao, Meao en Militairendienstplicht te hebben voltooid, ben ik als verkoopmedewerker gaan werken bij een grote glasgroothandel in Arnhem. Door bij diverse werkgevers op verschillende gebieden dienstverlening én verkoopervaringen op te doen, heb ik me verder commercieel en klantgericht weten te ontwikkelen. In de tussentijd heb ik veel opleidingen en cursussen gevolgd in de richting commercie, (commerciële) economie en communicatie. Momenteel volg ik schriftelijk de opleiding bedrijfspsychologie.

Mijn uitdaging is nu om een overstap te maken en door te pakken naar een nog meer commerciële, praktische, uitvoerende functie zoals voor uw bedrijf. 17 Jaar brede werkervaring én de in diverse opleidingen opgedane kennis vormen voor mij hiervoor een goede basis.

Ik kan heel goed zelfstandig werken en omgaan met mensen én ik heb overtuigingskracht. Mijn overtuigingskracht blijkt uit de verkopen die ik in mijn achterliggende jaren heb weten te realiseren. En mijn goede omgang met mensen omdat ik me altijd weet te verplaatsen in hun behoeftes. Tegelijkertijd werk ik zeer resultaat gericht. Maar ook een flexibele instelling kunt u van mij verwachten.

Uw bedrijf neemt een goede positie in op de markt en het lijkt mij een uitdaging om deze positie verder te helpen uit te bouwen, door op de juiste manier de wensen en behoeftes van de opdrachtgever te interpreteren en om deze te vertalen naar een passende totaaloplossing. Ik vertrouw erop dat ik een kans krijg om in een kennismakingsgesprek u ervan te zullen overtuigen, dat ik die gedreven accountmanager ben waarnaar u zoekt. Ik garandeer u dat het de moeite waard is; het zal mij ambitie in dit werkgebied niet ontbreken.


Met vriendelijke groeten,
[...........................]
Met citaat reageren