Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 februari 2007, 23:50
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatiebrief leerling audicien

Bedankt voor uw reactie,

dit is een open sollicitatie dus ik solliciteer niet direct naar een aangeboden baan. Ik weet wel dat Schoonenberg personeel nodig heeft.

Ik ben in deze brief zo weinig mogelijk uitgewijd over wat ik op de opendag heb gehoort en gezien. Dit heb ik gedaan omdat, voor zover ik weet, een sollicitatiebrief kort en duidelijk moet zijn. Te veel informatie kan de brief volgens mij oninteressant maken. Omdat ik wil aantonen dat ik echt geinteresseerd ben in het vak heb ik dus alleen kort de meeloopdag en de opendag aangehaald.
Dat ik daar de opleiding ga volgen is logisch, ook voor diegene die de brief leest, omdat de opleiding tot audicien maar aan een school in heel nederland wordt gegeven en dat is onder de audiciens zelf algemeen bekend. Daarom heb ik dit niet verder uitgewerkt.

Ik hoop dat u begrijpt waarom ik het zo heb opgeschreven, maar als u aan de hand van deze informatie andere tips aangaande dit punt weet hoor ik dat graag.

Over die vakantiebaan waar ik verkoopervaring heb opgedaan: Ik heb bij Boot Akkrum gewerkt. O.a. in de showroom van dit bedrijf, maar ook op Boot Holland heb ik informatie over nieuwe en gebruikte producten moeten vertellen. Hier heb ik ook minder tevreden klanten mee gemaakt. Maar, zoals ik eerder al zei, volgens mij is dat informatie die in een sollicitatie gesprek beter thuishoren. Anders zou ik ook nog uit moeten leggen dat ik ondertussen al meerdere vakantiebanen heb gehad.

In feite ben ik bij lammert de Vries gaan werken omdat het vakgebied van een adviseur in de hulpmiddelenbranche mijn interesse had. Maar doordat ik daar nu werk ben ik er achter gekomen dat ik graag anders dan een adviseur bezig wil zijn. Verder worden in de winkel van L. de V. hoofdzakelijk kleine of tweede hands hulpmiddelen verkocht.
In de baan die ik nu heb bij L. de V. heb ik zo nu en dan contact met klanten, maar heel oppervlakkig. Ik wil graag en baan waarbij ik echt door middel van het directe contact met de klant deze kan helpen.
Moet ik dit:
Het werk in deze branche geeft mij veel voldoening. Voor mezelf heb ik echter gemerkt dat ik graag in directere omgang met de klant wil werken Misschien dan veranderen in:
Het werk in deze branche geeft mij veel voldoening. Toch zou ik graag meer contact met klanten willen hebben, maar in de baan die ik nu heb kan dat niet.???


Nogmaals hartelijk bedankt,

Henk.
Met citaat reageren