Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 juni 2009, 20:53
Stefan Stefan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 4
Stefan is on a distinguished road
Standaard HBO Informatica - Studiebelasting & mogelijkheden Technische Informatica?

Hoi,

Ik probeer een helder beeld te vormen van de studiebelasting van de voltijd opleiding HBO Informatica aan de Haagse Hogeschool. Ik heb mijn vraag echter al een aantal keer aan mensen op de HBO instelling zelf gesteld maar de docenten blijven erbij dat de opleiding 240 EC is en dus 40 uur p/w in beslag neemt terwijl studenten weer iets anders zeggen.

1) Ik zou graag willen weten hoeveel uur men fysiek aanwezig is op school en daarnaast ook nog besteed aan huiswerk (en overige activiteiten aan school).

2) Daarnaast vraag ik me af hoe moeilijk de opleiding HBO Informatica zelf is. Ik ben op dit moment bezig mijn opleiding MBO ICT (niveau 4) af te ronden.

3) Ik heb de indruk dat je bij Technische Informatica toch wel een beetje van meerdere dingen leert (ook programmeren) en dat bij Informatica de focus volledig op software engineering zit. Maw je bekwaamt je wel maar in de praktijk heeft een TI'er straks meer mogelijkheden, klopt dit?

4) Stel dat ik de opleiding HBO Informatica ga doen en het bevalt me na enkele jaren niet meer. Wat zijn mijn mogelijkheden dan om een ander beroep uit te oefenen? Kan ik me bijvoorbeeld met een korte cursus laten omscholen tot een ander beroep?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren