Los bericht bekijken
  #9  
Oud 13 augustus 2006, 22:21
Rho Rho is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 2
Rho is on a distinguished road
Unhappy Re: Carrièreswitch in 5 stappen

Beste Susanne of René,

Momenteel zit ik erg in dubio betreft mn carriereswitch, inmiddels ben ik wel achter welke kant ik op wil en wat ik daarvoor moet doen. Laat zeggen dat ik ongeveer tussen stap 3 en 4 in zit...... Het werk wat ik momenteel doe ,Tranportplanner bij een groot Iers rederij, bevalt me wel maar ik mis de uitdaging, de spanning, enthousiasme en de zogenaamde "drive" om hier verder in te willen.

Per toeval ben ik een aantal jaren geleden in de Transportwereld terecht gekomen, zeg maar als een soort school drop-out kwam ik via via hierin terecht. Mn leventje was toen ook niet echt "je van het" maar tegenwoordig lopen de dingen zoals ze moeten lopen en komt langzaam aan het besef wat ik echt
wil en wat ik heb laten schieten. Tuurlijk zit daarbij dat ik toen der tijd echt niet wist wat ik wilde.

Momenteel doe ik naast mijn werk een cursus Marketing op MBO+ niveau omdat ik hierin mijn toekomst zie en hierin wel de nodige uitdagingen en bep. "drive" denkt te vinden. Alleen is het zonder werkervaring erg lastig om werk in de commerciële richting te vinden, daarbij is het zo dat ik in salaris waarschijnlijk een stuk op achteruit zou gaan wat ik simpelweg gewoon niet kan missen. Ik snap wel dat je een stapje achteruit moet doen om er 2 vooruit te maken maar het moet niet ten koste gaan van.......!

In december moet ik mijn examen doen en heb hele hoge eisen aan mijzelf gesteld om deze te halen, nu moet het voor mij gebeuren. Laat duidelijk zijn dat het geen MOETEN is maar simpelweg gewoon willen.... de WIL is gewoon heel erg aanwezig! Ik ben 26 jaar en ik heb mijzelf doel gesteld dat ik dit jaar voor mijn MBO opleiding wil slagen zodat ik volgend jaar weer verder kan met een eventuele andere opleiding (Sales A).
Ik heb momenteel gesolliciteerd als Commercieel Medewerker bij een ander rederij (jaja toch weer de Transport!) omdat hierin toch mijn werkervaring ligt. Ook heb ik voor deze functie gesolliciteerd bij een internet bedrijfje, hier hoop ik meer op omdat ik toch meer zie als mijn gewenste carriereswitch.


Ik heb het idee dat ik gewoon niet meer verder kom, terwijl ik zo graag wil. Misschien heb ik bep. dingen over het hoofd gezien of bep. insteken (nog) niet geprobeerd. Kan je mij van nog wat advies voorzien of mij iets toereiken wat mijn keuze vergemakkelijkt?

Ik hoor je wel!

Groetjes Rho!
Met citaat reageren