Los bericht bekijken
  #11  
Oud 9 maart 2012, 20:50
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard

Ik heb eerder al eens op het punt gestaan om zelfstandige te worden en nu weer. Het is mijn ding niet, ik ben geen geboren ondernemer, wat niet wil zeggen dat ik op deze manier geen inkomen zou kunnen verwerven. Het is puur een keuze uit nood om niet voorgoed in de uitkering te belanden, voor mij is het niet meer dan de ene onzekerheid inruilen voor de andere, die ik geen van beide prettig vind.

Of vaste contracten zullen uitsterven betwijfel ik. In sectoren waar moeilijk personeel voor te vinden is, is de afname minder. Wanneer een tijd aanbreekt van krapte op de arbeidsmarkt, zal het aantal vaste contracten waarschijnlijk ook weer toenemen. Veel mensen willen toch inkomenszekerheid en zullen dat weer kunnen en ook gaan eisen wanneer er van luxepositie gewisseld kan worden.

Flexibiliteit kan ook bereikt worden door bijvoorbeeld uitwisseling van personeel tussen bedrijven die dit contractueel met elkaar kunnen vastleggen. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen als het nieuwe werken van de toekomst.
__________________
Rianne
Met citaat reageren