Los bericht bekijken
  #19  
Oud 1 maart 2011, 16:51
Cees Cees is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 1
Cees is on a distinguished road
Cool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hassan Bekijk bericht
De meeste apothekersassistenten die ik heb gesproken de afgelopen 10 jaar wilden zo snel mogelijk iets anders gaan doen. Het salaris is zeer karig, de werkdruk zeer hoog en perspectieven bestaan niet (want je kunt niet van assistent doorgroeien naar apotheker).
Salaris karig?!.. Graag wil ik dat even recht zetten dat dat helemaal niet zo is! Er zijn mensen die zwaar overdrijven die hebben dan het verkeerde vak gekozen. Apothekersassistent is niet zwaarder dan dat van verkoper in bijv. supermartkwereld of in de (thuis)zorg. Sterker nog, werken in de Apo is minder zwaar en lagere werkdruk en meer salaris en goede doorgroeimogelijkheden! (werkdruk, wat is werkdruk?! Vind over het algemeen de werkdruk in de Apo, nog steeds laag, het kan nog wel wat omhoog hoor wat mij betreft)

Ook is het onzin dat je niet van assistent naar apotheker kunt doorgroeien. Natuurlijk kun je doorgroeien naar apotheker maar dat is een lange weg maar echt wel mogelijk. Er staat natuurlijk tegenover dat je veel moet studeren maar als je wil doorgroeien dan moet je wel. Assistenten moeten achteraf niet zeuren dat ze meer willen verdienen daar staat wel wat tegenover, doorleren dus is het devies anders gewoonweg niet zeuren.

Daarnaast is de apotheek/farmakunde een boeiend vak en zou interesse/motivatie, uitdaging en zorg het doel moeten zijn voor de assistenten die dit vak willen uitoefenen. Wil je voor het geld werken dan moet je sowieso niet in de zorg/Apo gaan werken maar arts worden ofzoiets dergelijks.
Nee als apothekersassistent krijg je een goed salaris, en indien je door blijft studeren kun je een heel eind doorgroeien en meer verdienen. Kortom, apothekersassistent is een veelzijdig, leuk, uitdagend beroep met toekomst, maar daar moet je wel wat voor doen!

Groeten, Cees (zeer tevreden apothekersassistent en student farmakunde)
Met citaat reageren