Discussie: Juiste keus?
Los bericht bekijken
  #12  
Oud 10 december 2006, 11:53
Marrie Marrie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 11 september 2006
Berichten: 71
Marrie is on a distinguished road
Standaard Re: Juiste keus?

Beste mensen,

Ik heb inmiddels een beslissing genomen.. Het is toch niet wat bij me past. Alleen heb ik wel veel geleerd hiervan. Een heel goed advies die ik hier gekregen heb, is dat je een keus/beslissing, nooit als verkeerd moet zien. Op dat moment leek het voor mij gewoon de juiste keus, en hoe goed ik me ook heb voorbereid, ik kon van te voren niet alles voorzien. Door dit soort ervaringen leer je je zelf veel beter kennen in je werk: wat past wel bij je en wat niet, en hoe sta je in je werk. Ik ben blij dat ik nu ook de beslissing heb durven nemen dat ik ben gaan solliciteren. Ik heb aankomende week een 2e gesprek voor een functie als coordinator binnendienst. Ik heb tijdens mijn e gesprek al iedereen mogen ontmoeten, en dat vind ik zelf erg prettig, want daardoor heb ik een beter idee gekregen over de organisatie en de mensen. Overigens heb ik dit niet tegen mijn leidinggevende gezegd, want ja, je weet nooit hoe snel het gaat, en of ik sowieso wordt aangenomen, en anders wordt het er niet aangenamer op, op het werk.

Ik heb weleens het volgende te horen gekregen van buitenstaanders: "ja maar het gras lijkt altijd groener ergens anders, er is over wel wat." Dit is nooit wat je iemand moet adviseren, daardoor ging ik me schuldig voelen: "ik moet niet zeuren" en vond ik mijn gevoelens overdreven. Rustig alles op de rij zetten, wat trekt je aan in het werk, wat wordt wel en niet bereikt, is veel beter (en natuurlijk: wat vind je belangrijk in je werk).

Ik wil dan ook iedereen in dit forum bedanken, die mijn denkwijze t.a.v. deze situatie heeft doen veranderen, waardoor ik het beter en objectiever heb kunnen beoordelen. En het is nu eenmaal een leerweg, dus tja, het hoort erbij, en nu ben ik al weer zover!

groet,

marrie
Met citaat reageren