Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 april 2014, 21:33
lana lana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2014
Berichten: 1
lana is on a distinguished road
Question Wat verdient een diėtiste nou echt? Is er genoeg werk?

Hallo allemaal,

Momenteel volg ik een MBO-4 opleiding. Volgend jaar wil ik de opleiding Voeding en Diėtetiek volgen. Het lijkt me erg leuk, ik heb altijd interesse gehad in voeding en daarom lijkt het me ook leuk om als diėtiste later aan de slag te gaan. Maar nu zit ik toch met een aantal vragen waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Vroeger was er veel werk (althans meer) voor diėtisten maar dat is de afgelopen jaren afgenomen. Is er nu op dit moment wel echt genoeg werk voor iemand die 32 uur wilt werken? En wat zijn de verwachtingen? Nu vraag ik me toch af hoeveel een diėtist bv. die in het ziekenhuis nou daadwerkelijk verdiend.

En wat een diėtist verdiend die een eigen praktijk heeft. Op internet staan er zoveel verschillende bedragen. Ik schrok er toch wel een beetje van. Voor iemand die HBO heeft afgestudeerd en gemiddeld 900 euro netto verdiend, vind ik toch wel erg weinig. En ik weet natuurlijk ook niet of dit ook wel daadwerkelijk zo is.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om het geld, ik heb alles verder al uitgezocht maar dit bleef bij mij toch wel een vraagteken.

Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vraag! Het liefst netto bedragen.

Alvast bedankt!!


Groetjes, Lana
Met citaat reageren