Los bericht bekijken
  #2  
Oud 4 augustus 2009, 20:50
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Kind op je cv, ja of nee?

Het ligt er helemaal aan hoe belangrijk het is voor je "brand": voor jou en je doelgroep.

Ik ben een coach die o.a. graag vrouwen met kinderen begeleidt in hun carriere en dan vind ik het zeer relevant te vermelden dat ik zelf een werkende en ondernemende moeder ben.

Maar soms is het helemaal niet interessant en kan het zelfs tegen je werken.

Een ding zou ik wel weer eens graag naar voren willen brengen: de ouwerwetsche en typisch Nederlandse ellenlange lijst van personalia bovenaan een CV is eigenlijk heel langzaam (en in sommige branches al geheel) achterhaald aan het raken.

Een CV gaat steeds meer over wat jij als persoon voor toegevoegde waarde kan bieden aan een bedrijf en 8 doopnamen, burgerlijke status, namen van kinderen, huisdieren, geslacht (tenzij onduidelijke naam), geboorteplaats en andere trivia nemen dan alleen maar waardevolle ruimte in op een CV die het liefst hooguit 2 pagina's lang moet zijn. Een persoonlijk profiel en contactgegevens zouden kan dit vervangen en is veel waardevoller en duidelijker.

Neem het ouderschap (vader of moeders!!!) mee in je CV als het iets zegt over je "merk". Ben jij een regelneef, flexibel, goed in time management, adhoc beslissingen nemen, improviseren, plannen en organiseren, of wil je je zorgzaamheid, sensitiviteit of inlevingsvermogen tonen dan kan het managen van een gezin daar een heel goed voorbeeld van zijn. Dan kan het op de nieuwe manier (dus niet bij je personalia dus, maar bijvoorbeeld bij bijzondheden) best op je CV.

Zegt het niets over jezelf in je functie of houd je prive en werk graag gescheiden (succes daarmee!) en voegt het niets toe aan waarde, laat het dan gewoon weg en gebruik de ruimte voor andere relevante info.

TeSsA
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren