Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 augustus 2007, 20:11
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp gevraagd bij formuleren sollicitatiebrief

Hoi Doura,
Misschien kun je op het forum aangeven naar wat voor functie je solliciteert? Dan is het makkelijker om gericht commentaar te geven.
Daarnaast is het belangrijk om in je brief te beschrijven waarom je op de vacature reageert en wat je interessant lijkt aan het bedrijf. Dat is nu nog niet zo duidelijk.

Om de brief wat soepeler te laten lopen, zou ik er zoiets van maken:


Geachte .....,

Via nationalevacaturebank.nl vond ik de vacature ".... " binnen uw bedrijf. Aangezien ik een nieuwe uitdaging zoek, wil ik graag reageren op deze vacature.

Sinds een jaar werk parttime als vulploegmedewerker. Ik heb echter meer in mijn mars en wil me verder ontwikkelen. Dit is in mijn huidige baan helaas niet mogelijk. Bovendien betreft het een parttime functie, terwijl ik graag fulltime wil werken.

Ik ben geďnteresseerd in techniek en kan goed met de computer over weg. Programma's als Windows XP/Vista, microsoft office en Adobe kennen voor mij geen geheimen. Ik leer snel: na een korte uitleg kan ik meestal al snel zelfstandig aan de slag. Daarnaast ben ik behulpzaam en vond ik het leuk om mensen te helpen. Mijn werkgever beschrijft me als een resultaatgericht, initiatiefrijk persoon.

Het aantrekkelijke aan uw bedrijf vind ik onder andere de opleidingstrajecten die u aanbied. [enz.]