Los bericht bekijken
  #5  
Oud 28 juli 2013, 14:22
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Beste Dani,

Een goede motivatiebrief moet altijd enorm aanspreken voor de lezer van de brief. Lees daarom de advertentietekst zorgvuldig door en bestudeer de website van het bedrijf. Ik heb de volgende opmerkingen over jouw brief;

- Deze eerste zin snap ik niet;"Vermogensbeheer heeft mij op school altijd meer gefascineerd dan bijvoorbeeld controlling". waarom schrijf je dit? In de advertentie wordt noch over vermogensbeheer, noch over controlling gesproken. Dit roept verwarring op. Beperk je tot wat ze vragen.
- ze vragen een actuele kennis van boekhouden en belastingen, inclusief bruto-netto berekeningen. Dit komt in jouw brief nog onvoldoende naar boven.
- Je geeft aan, dat jij, net als het bedrijf, een presterende en bescheiden mentaliteit hebt. Als voorbeeld geef je een topsport, rolstoelbasketbal. Waarom dit voorbeeld? Ik snap de link niet met de mentaliteit van het bedrijf. Dat moet je duidelijker linken, door concrete voorbeelden te geven.
- Maak je gebruik van een rolstoel? Laat dat dan niet weten door het bovenstaande voorbeeld te geven, maar vermeld het gewoon. Of niet, dat is aan jou. Maar nu roep je vragen op.
- Waarom schrijf je dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt? Dat wordt niet gevraagd in de advertentie, je hoeft het dus ook niet te vermelden.
- Ze vragen een administratief talent met ambitie, laat merken dat JIJ dat bent. (doe je bijvoorbeeld administratie voor vrienden en bekenden, of ben je gefascineerd door het 'getover' met getallen?) geef met concrete voorbeelden aan waarom jij dat talent bent!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Hou bij elke regel die je schrijft in gedachten, dat je woorden uit de advertentie terug laat komen in jouw brief. Ga alleen in op wat ze vragen. Biedt niet iets aan, waar ze misschien helemaal niet naar op zoek zijn!

Succes!

Hartelijke groet, Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl
Met citaat reageren