Los bericht bekijken
  #13  
Oud 14 december 2013, 12:07
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hoi Marjolein,

Ik heb net als jij de mavo gedaan, echter geen diploma's weten te behalen. Voor de meeste mensen is de maatschappelijke ladder een huishoudtrapje, maar dat is niets voor mij. In het algemeen kun je zeggen dat de arbeidsmarkt vraagt om diploma's en dat is dan goede reden om verder te studeren. Daarnaast is het nu de uitgelezen mogelijkheid om naast het solliciteren tijd aan de opleiding te besteden.

De bedoeling is dat ik de technische richting blijf volgen en dat combineer met de specifieke havovakken. Een algemene ontwikkeling vind ik daarbij net zo belangrijk als een beroepsopleiding. Stel je voor dat ik solliciteer bij een Frans bedrijf dat producten verkoopt in Nederland. Het keuzevak Frans zou dan mijn kansen vergroten om aangenomen te worden. Je kan immers het verschil maken ten opzichte van andere goede kandidaten. Op het moment moet ik mijn ervaring zien te verkopen in plaats van een diploma in een vakrichting. Met de strenger wordende functie-eisen is dat nog een hele uitdaging!

Met vriendelijke groeten,
Marc van Goozen
Met citaat reageren