Los bericht bekijken
  #3  
Oud 5 januari 2010, 21:48
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief stage Audit

Hoi,

Zie het onderstaande. Hoop dat je er iets mee kunt.

'dat ik graag stage wil lopen bij uw bedrijf. Gezien de aard van uw organisatie is mijn interesse direct gewekt en daardoor stel ik mij graag beschikbaar voor een stageplek in uw bedrijf'.

Je eerste alinea is behoorlijk uitgebreid. Je geeft twee keer aan dat je stage wilt lopen. Zou ik niet doen...

Alinea twee:
'Wat mij aanspreekt bij BDO is de aandacht voor ontwikkeling. In de studentenkrant van BDO, Switch, heb ik gelezen dat BDO zich richt op de ontwikkeling van de medewerkers en de organisatie. Ik hecht persoonlijk ook veel waarde aan ontwikkeling. Aan de hand van kennis opgebouwd tijdens mijn opleiding, wil ik mij graag verder professioneel en persoonlijk ontwikkelen'.

Je geeft aan dat dit aspect je aanspreekt. Waarschijnlijk omdat het aansluit bij het feit dat je stage wilt lopen bij BDO en daarmee wilt aangeven dat je je zelf ontwikkelt door stage te lopen. Op zich is het een mooi aspect van een bedrijf, maar ik zou dit niet als enige aangeven dat je aanspreekt in het bedrijf. Denk eens aan de doelstelling/visie van het bedrijf waar je wilt werken. Meestal vind je de nodige info op hun website.

Alinea drie/vier (volgens mij zijn dit twee alinea's??):
Alinea drie (van Graag t/m volgen) zou ik weglaten. Deze info staat min of meer toch al in je curiculum vitae.
Alinea vier: waarom ben je geinteresseerd in het doel van het bezoeken van klanten? Met andere woorden wat maakt het dat controles uitvoeren je interesseert? Welke andere doelstellingen wil je hiermee bereiken?

Tevens verwijs je naar bovengenoemde vaardigheden. Ik zie ze niet in je brief als zijnde bovengenoemd. Als je verwijst naar de voorgaande zin, dan zou ik het anders formuleren. Jij verwijst namelijk naar zaken die de organisatie als eigenschappen in hun medewerkers wil zien.

Ik zie verder nog een fout in de volgende zin:

'Zelfstandigheid zie ik vooral terug in mijn studie. UvA wordt gezien als een universiteit waar het zelfstandigheid hoog op de lijst staat'.

'Het' voor zelfstandigheid zou ik weglaten. misschien kun je een synoniem voor zelfstandigheid gebruiken in de tweede zin. Dat staat wat 'beter'. Hoog op de lijst zou ik vervangen door 'hoog in het vaandel staat'.

Opmerking in algemene zin:

-Ik zie helaas bijna niet terug waarom jij stage wilt lopen op de Audit & Assurance afdeling. Ik mis je motivatie dus en waarom jij juist geschikt bent om die functie te vervullen
-Ik ben ook van mening dat de brief korter mag.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes!!
Met citaat reageren