Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 november 2013, 17:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallo SJefke7,

Bedenk dat het doel van je brief is vooral activeren, dus dat je iemand aanspoort om tot actie over te gaan. Dat doe je effectief door als eerste (in de inleiding) een aanleiding te geven voor de sollicitatie, dan je motivatie (waarom je dat nu wilt) en vervolgens de match waarom dat wat jij kan/wie jij bent en wat die werkgever vraagt iets met elkaar te maken hebben.

Als de lezer van de brief in jou geďnteresseerd is geworden, neemt die dus altijd zelf contact op. De laatste alinea, waarin je meestal verzoekt om een gesprek, krijgt dan min of meer een nietszeggende betekenis, en dan heb je precies wat je wilt.

Wat je zou kunnen verbeteren aan de inhoud is na de inleiding, de eerste alinea, de werkgever eerst informeren met wat feitjes die echt nog relevant zijn. Denk dan bijvoorbeeld aan het werk dat je momenteel doet, de reden dat je wilt overstappen, of mss iets kort zeggen over je laatste functie als je tussen banen bent, dat soort dingen.

Tenslotte denk ik dat je een goede brief hebt geschreven, met als enige opmerking dat "CV" nu volgens mij echt met kleine letters geschreven wordt. Ik wens je veel succes met solliciteren.


Met vriendelijke groeten,
Marc van Goozen
Met citaat reageren