Los bericht bekijken
  #1  
Oud 1 april 2011, 14:15
Jootje Jootje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 april 2011
Berichten: 6
Jootje is on a distinguished road
Lightbulb Open sollicitatie stageplek ziekenhuis afdeling P&O

Hoi allemaal,

Momenteel zoek ik een stageplek voor mijn derde leerjaar vanaf september. Bij mijn vorige stage zoektocht bleek het erg lastig een stageplek te vinden. Gelukkig had toen een klasgenoot een plek en konden we samen. Dit keer is dat niet het geval en wil ik met een brief komen die echt eruit springt. Vooral omdat het open sollicitaties worden. Graag zou ik willen dat de brief op inhoud wordt beoordeeld. Vooral ideeën om eruit te springen waardeer ik erg, maar andere punten zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

Jootje


Geachte heer/mevrouw,

Ambitieuze en gedreven studente HRM zoekt een uitdagende stage in een ziekenhuis. Stage lopen in een ziekenhuis lijkt mij een goede manier om mijn twee interesses arbeid en gezondheid te combineren. Ik heb gekozen om bij het xxx te solliciteren omdat dit ziekenhuis goed staat aangeschreven bij zowel patiënten als toekomstige werknemers. Bovendien lijkt het mij erg interessant om binnen de verschillende P&O-afdelingen werkzaamheden te kunnen uitvoeren.

Momenteel zit ik in mijn tweede leerjaar en zoek ik een stage voor de periode september 2011 tot en met januari 2012. De stage is voor vijf dagen in de week. De opdracht is een project uit te voeren op de P&O-afdeling en daarnaast in andere projecten deel te nemen en administratieve werkzaamheden uit te voeren. Het voordeel voor P&O is dat ik liggende projecten op mij kan nemen en bij projecten die al aan de gang zijn kan participeren. Te denken valt aan een gericht beleid opzetten voor stagiaires, ontwikkelen van een nieuw functiegebouw zodat er onderscheid wordt gemaakt tussen mbo- en hbo-verpleegkundigen of juist een leeftijdsbewust beleid gericht op de komende vergrijzing. Dit zijn enkele voorbeelden, wellicht krijgt u al een idee waarvoor u mij zou kunnen inzetten.

Het afgelopen jaar heb ik nagedacht over wat ik met mijn opleiding wil. Ik ben er achtergekomen dat ik een functie in een ziekenhuis ambieer. Na mijn stage wil ik een minor Arbeid en Gezondheid volgen en ik zou graag mijn stage in de zorgsector willen lopen om van deze wisselwerking te kunnen profiteren. Hierna ben ik van plan een verkorte opleiding Ergotherapie te volgen.

Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u weten hoe ik iets kan betekenen voor uw organisatie? Dan zou ik graag uitgenodigd willen worden voor een gesprek om hier verder over te praten. Voor meer persoonlijke informatie verwijs ik naar mijn CV die toegevoegd is in de bijlage.

Met vriendelijke groet,

xxxxx
Met citaat reageren