Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 februari 2009, 15:29
Kimberly Kimberly is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2009
Berichten: 2
Kimberly is on a distinguished road
Standaard Help, ik weet niet wat ik moet doen

Dag mensen,

Ik zit met een dilemma. Ik weet niet wat ik wil! Het zit zo:

Ik ben nu 25. Ik heb dierenverzorging mbo afgerond. Daarna ben ik bedrijfskunde gaan doen. Ik wist eigenlijk al dat niet is wat ik wilde (commercieel, niks voor mij), maar ik dacht ik kan het in 3 jaar doen en dan heb ik tenminste een HBO diploma en kan ik altijd een baan in een andere richting zoeken op HBO niveau. Maar naar anderhalf jaar hield ik het toch echt voor gezien. Na 4 weken stage te hebben gelopen zag ik het echt niet meer zitten. Bedrijfskunde te commercieel en een kantoorbaan is al helemaal niks voor mij.

Vervolgens heb ik een half jaar in een dierenpension gewerkt. Met het doel om geld te sparen en op reis te gaan. En dat heb ik dus ook gedaan. Maar nu moet ik dus echt aan de slag. Ik vind dieren echt geweldig, maar mijn hele leven in een dierenpension werken is niks voor mij, eentonig en te weinig uitdaging. Ook dierenartsassistente is voor mij te weinig uitdaging. Nu wil ik al een paar jaar graag bij de politie, en als ik terug ben ga ik dit ook zeker proberen. Alleen is de kans zeer klein dat ik er doorheen kom (vandaar dat ik het niet eerder heb geprobeerd). Mijn communicatieve vaardigheden zijn namelijk niet goed. Zodra er meerdere mensen zijn (die ik niet of niet goed ken) klap ik dicht. Meestal ben ik dan op de achtergrond en ik ben ook geen held in praatjes maken. Qua overwicht zal ik ook slecht scoren. Maar toch spreken beroepen als politie of in de sociale richting mij aan.

Ik wil niet meer studeren (studieschulden genoeg). Maar Ik heb dus alleen een MBO diploma en propedeuse. Wat past bij mij? Ik weet alleen dat ik geen kantoorbaan wil, van dieren houdt en graag fysiek werk doe, maar ook mijn hersenen moet gebruiken!
En is er uberhaupt kans dat ik een fatsoenlijke baan vind?

Pff, dank u
Met citaat reageren