Los bericht bekijken
  #2  
Oud 6 september 2006, 15:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Ik heb werkelijk geen idee!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cherry Bekijk bericht
Hallo, ik ben een meid van 18 jaar [...]
er zijn zo veel beroepen en zoveel dingen lijken me leuk, maar hoe weet ik nu wat ik moet kiezen voor de rest van mijn leven? Eerlijk gezegd weet ik geen enkele baan te bedenken die ik vol kan houden tot ik 65 ben.
Nee, daar kan ik me ook niets bij voorstellen. Wat je nodig hebt is geen baan, maar een carrière Met elke 7 jaar ofzo een nieuwe uitdaging.

Ik kom zelf uit een heel andere richting (techniek), maar ik heb het altijd belangrijk gevonden mijn opties open te houden. Liever een degelijke opleiding waarmee je later nog verschillende kanten op kunt, dan een modieuze opleiding voor één bepaald beroep.

Citaat:
maar dan denk ik weer, is dat niet te zwaar, psycholoog? altijd problemen van anderen aanhoren?
Goede vraag. Misschien kun je je met de positieve ontwikkelingspsychologie bezighouden.

Citaat:
Kortom, ik weet het echt niet, er is zoveel te kiezen en ik ben ontzettend bang dat ik een verkeerde opleiding kies die ik niet leuk blijk te vinden. Heeft iemand misschien goede tips of advies om het allemaal wat helderder te krijgen? Pff het is zo moeilijk!
Wij van Carrièretijger adviseren de beroeps- en studiekeuzetest van Carrièretijger (met achtergrondinformatie)

Je zou ook advies kunnen vragen aan een loopbaanadviseur.

Citaat:
en dan heb ik nog het probleem van kosten
Onze tips staan in het artikel: Hoe betaal je het doorstuderen?
__________________
René
Met citaat reageren