Los bericht bekijken
  #2  
Oud 18 februari 2006, 12:38
angiepangie angiepangie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2006
Berichten: 9
angiepangie is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie van mijn brief

Hoi,

In de eerste zin zou ik jonge weglaten. Spontane vrouw van 22 zegt al genoeg. Als je als secretaresse hebt gewerkt dan heb je secretarieele ervaring en niet administratief. Dus beter kan je het secretarieel werk noemen.
Verder vind ik de brief erg kort en summier. Vertel iets meer over je werkzaamheden en kwaliteiten. Waaruit blijkt dat je echt geschikt bent voor de functie. Dit is een open sollicitatie, begrijp ik? probeer toch iets over het bedrijf te weten te komen waar je wil gaan werken, en laat merken dat je echt geinteresseerd bent in het bedrijf en een specifieke functie. Bel naar het bedrijf of een open sollicitatie mogelijk is. Het kan zijn dat ze een personeelsstop hebben en dat je brief eigenlijk dan voor niets is. Vraag ook naar een naam aan wie je de brief kan richten. Refereer eventueel naar je telefoongesprek, dat je naar aanleiding daarvan enthousiast bent geworden en daarom solliciteert. Dan weten ze gelijk dat je 'voorwerk' hebt gedaan, dat komt gemotiveerder over!

Misschien is het een idee om meerdere brieven te schrijven en ze af en toe door te lezen. Zo doende kom je weer op ideeen of zie je fouten of dingen die je toch beter kan verbeteren. En laat je brief aan meerdere mensen lezen. Oefenen, oefenen, oefenen dus.

Succes!

Groetjes angela
Met citaat reageren