Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 juni 2008, 11:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief advocaat-stagiaire aansprakelijkheidsrecht

Beste Koster,
Spannend om je eerste sollicitatiebrief te schrijven! In aanvulling op de vorige reacties zou ik je ook nog willen adviseren het een en ander te veranderen. Deze zin bijvoorbeeld:
"U vraagt in uw vacature om een advocaat-stagiaire met een afgeronde studie Nederlands recht." kan uit jouw brief, de mensen weten wel waar ze om gevraagd hebben in de vacature.

Bij het volgende stukje vraag ik me af of het allemaal relevant is wat je vermeld en staat dit ook niet al in je cv?
"Ik ben op dit moment bezig met het afronden van mijn studie Nederlands recht. Mijn mastervakken bestaan uit, Arbeidsrecht, Aansprakelijkheidsrecht, Huurrecht, Mediation en Internationaal privaatrecht."

Hier zou ik weer wat meer over uitwijden: "Mijn scriptie schrijf ik in het Aansprakelijkheidsrecht." Schrijf je in of over het aansprakelijkheidsrecht? Wat is je onderwerp (voor zover dat relevant is) en waarom heb je daarvoor gekozen?


Als laatste vraag ik me af of dit over aankomende zomer gaat? "Gedurende de zomervakantie loop ik student-stage bij twee advocatenkantoren, te weten JPR advocaten te Zutphen en Hekkelman Advocaten te Arnhem." Ik weet niet per wanneer de vacature ingaat, maar ik vind dit nu een verwarrende mededeling.

Heel veel succes, ik hoop echt dat het gaat lukken!
Met citaat reageren