Los bericht bekijken
  #2  
Oud 29 augustus 2012, 23:27
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Lees eerst eens de huisregels!




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Job Lover Bekijk bericht
Hallo,
ik schrijf voor de eerste keer een sollicitatiebrief en heb alle tips proberen opvolgen van de site, kunnen jullie mij nog wat tips geven van eventuele veranderingen?
Het is een sollicitatie voor een job in een doe het zelf- winkel.

Ik heb het nog niet versuurt dus alles gaat nog.


--------------------------------------------------------------------------

Beste mijnheer ---,


Toen ik naar de Karwei ging , las ik dat u op zoek bent naar gemotiveerde scholieren om diverse werkzaamheden te verrichten. Dit heft mijn speciale intersse gewekt omdat ik, telkens wanneer ik uw bedrijf passeer, het gevoel krijg dat ik hier graag zou willen werken. heb ik opgemerkt dat ze scholieren zochten,
ik wil al heel lang deel zijn van de Karwei omdat ik het zo een mooie winkel vindt en kom ook vaak eens langs,
Daardoor ben ik enthousiast op het gedacht gekomen om te solliciteren. Nu is het moment gekomen dat uw vraag en mijn gevoel samen komen,met deze sollicitatie als resultaat.



Mijn naam is --- en ik ben woonachtig in de --- --- --- ---,
ik ben geboren in --- en dat op 3 december --- met nationaliteit; Belg. (CV)
Ik probeer alle dagen er goed verzorg voor te komen, vrolijk te zijn, behulpzaam, vriendelijk, ... ( wie niet???)
Ik hou er ook echt wel van om mensen vrolijk te zien vertrekken omdat je ze hebt kunnen helpen. (dat is toch normaal, totdat ze de rekening moeten betalen ;-))
Ik heb altijd al in een winkel willen werken, (waar blijkt dit uit,nu is dit een losse flodder!)en ook dan wel voor een centje bij te verdienen natuurlijk. (Overbodig, iedereen werkt voor het geld, toch?)
Wandelen doe ik heel graag, ik probeer ook een beetje fit te blijven, en ik hou van werken op de boerderij en op familiebedrijven. (heeft dit meerwaarde voor de job?)
Ik volg nu mijn 2de jaar Bouw en hout-technieken, daarom lijkt mij de Karwei ook wel een geschikte plaats om te beginnen.
Het maakt me niet veel uit wat ik zal moeten doen in de winkel, zo lang dat ik maar bezig kan zijn. (ja, eindelijk eimand die de rekken met een tandenborstel wil schoonmaken en daarna de vloer op z'n knie"en wil dweilen.) Het lijkt me leuk om op alle afdelingen te werken zodat ik veel kennis vergaar en breed inzetbaar zal worden.



Zet voorgaande in je CV!!! Maak hier een stukje dat je vanuit je opleiding bouw en houttechniek veel raakvlakken ziet met het uit te voeren werk. Daarnaast kun je moeilijk stil zitten en ben je erg leergierig.............................. (maak er geen IK- opsomming van!)

ik hoop dat ik een plaatsje kan krijgen bij jullie, dat is wat ik echt wel zou willen.
Jullie kunnen mij mobiel bereiken op ---
Ik hoop dat ik nog iets van jullie mag horen.

Uiteraard ben ik bereid om mijn sollicitatie in een eerste kennismakend gesprek toe te lichten.

Met grote belangstelling kijk ik uit naar uw reactie. Mocht ik op 6 september nog geen reactie van u hebben ontvangen, zal ik zelf contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,



Mvg.

---


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dit was hem.

Dank.
Aan jou de taak om hier en mooie brief van te gaan maken.

Succes ermee!
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren