Discussie: Top-10 droombanen
Los bericht bekijken
  #47  
Oud 15 september 2006, 17:52
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Top-10 droombanen

Hoi Sandra,

Goed dat je je keuzes echt wilt gaan onderzoeken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandraa Bekijk bericht
Nog even over het werken onder je niveau. De sollicitatie heeft geleid tot een kennismakingsgesprek. Daarin heb ik geprobeerd het onderwerp MBO/HBO-niveau ter sprake te brengen. Dat is niet zo goed gelukt. Ik kreeg niet meer informatie over het werkelijke niveau van de functie. En kreeg ook geen hoogte wat de werkgever zocht. Later hoorde ik dat ze vooral hadden gemerkt dat ik zelf twijfelde. En dat was niet de indruk die ik wilde achterlaten!
Misschien had je voor jezelf nog niet op een rij welke consequenties je eraan wilde verbinden als bleek dat het écht een MBO-functie zou zijn zonder doorgroeimogelijkheden of juist een functie met mogelijkheden. Als je vragen stelt in een gesprek moet je ook bedacht hebben met welk doel je die vragen stelt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sandraa Bekijk bericht
Wat zou jij mij aanraden? Blijven zoeken naar een passende functie op HBO niveau? Blijven solliciteren op een MBO-functie?
Aanraden, daar doe ik niet aan . Je moet er zelf achter komen. Aan de slag met de vragen, zou ik zeggen. Minder uren werken hoeft niet als consequentie te hebben dat je op een lager niveau gaat werken. Je kunt natuurlijk wel naar je energieniveau kijken en dat vergelijken met de activiteiten die je belangrijk vind in je lezen, b.v. je dochter en je vrijwilligerswerk of je hobby. Als je minder energie naar werk wil sturen, dan kan een lager niveau best prima zijn. Maar bedenk dat te makkelijk werk ook energie kan vreten omdat je je verveelt.

Groet
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren