Los bericht bekijken
  #3  
Oud 12 juli 2007, 19:42
chantal-1 chantal-1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2007
Berichten: 21
chantal-1 is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief projectmanager:graag commentaar

Op zich een goede brief. Toch mis ik een motivatie waarom je weg wilt bij je huidige baan. En hij mag, wat mij betreft, iets beknopter en krachtiger. Onderstaand een aanzet. Kijk of je het kunt gebruiken. Succes en laat weten of je bent aangenomen.

Zaterdag werd mijn aandacht getrokken door de advertentie over de vacature voor projectmanager. Ik pas goed in het door u geschetste profiel en wil dit graag in deze brief toelichten.

Momenteel werk ik met veel plezier als docente Nederlands. Ik geef les aan leerlingen VMBO-, Havo- en Atheneumklassen voor zowel onderbouw als bovenbouw. Door diversieteit van de groepen heb ik in de loop der jaren veel ervaring opgedaan met het lesgeven aan verschillende doelgroepen met een ander opleidingsniveau. Hierdoor weet ik goed met stresssituaties om te gaan. Tevens ben ik nog elk jaar mentor van een klas geweest. Beiden rollen hebben mijn didactische capaciteiten en communicatievaardigheden goed ontwikkeld.

Ik ben zeer geinteresseerd in andere culturen en de Arabische speciaal. Als nevenactiviteit organiseer ik ieder jaar, tezamen met collega’s, een multiculturele-kookworkshop. Hier kunnen leerlingen kennis maken met andere culturen en hun keuken. In mijn studententijd heb ik Nederlandse les gegeven aan volwassen allochtonen. Ook ik ben niet van Nederlandse komaf. Ik denk mijn interesse, eigen achtergrond en (praktische)ervaring succesvol toe te passen in de functie van projectmanager.

Om mijn leidinggevende kwaliteiten verder te ontwikkelen volg ik een managementopleiding. De baan die u aanbiedt, lijkt mij een logische stap in mijn carričre. Hij heeft alle ‘ingrediënten’ die volgens mij een baan aantrekkelijk en uitdagend maken. Wat mij vooral aanspreekt is dat deze functie een dynamisch en afwisselend karakter heeft. Als projectmanager op opleidingsinstituur X zou ik mijn onderwijsachtergrond perfect kunnen combineren met de kennis die ik tot nu toe bij mijn managementopleiding heb opgedaan.

Graag wil mijn ideeen betreffende de invulling van deze functie in een gesprek verder toelichten.
Met citaat reageren