Los bericht bekijken
  #4  
Oud 6 september 2005, 12:01
sabo sabo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 september 2005
Berichten: 2
sabo is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief wijkmanager

Hai Kim,


Als ik je brief begin te lezen dan is de eerste zin een beetje cliche. Ik denk dat je deze weg kunt laten en gewoon kunt beginnen met de 2e zin.

Met enthousiasme lezen is geloof ik niet de juiste combinatie --> wellicht iets van: met veel interesse. En dan vervolgens waarom het interessant is.

Ik zou de 2e alinea laten vervallen tot en met de regel dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging in het leven. Ik zou dat als uitgangspunt voor de 2e alinea nemen en hierop je motivatie voor de functie verder uitbouwen.

(ik kan me voorstellen dat je denkt, maar als ze nu zien dat ik ver weg woon.... Ik denk dat als jij een goede kandidaat bent en je solliciteert op deze functie, dat ze er vanuit gaan dat je die kant op verhuisd en dit zal ook wel in een gesprek ter sprake komen)

De puntjes geven aan dat je daar iets mist. Misschien kun je daar juist die aspecten waarover je spreekt uitwerken. En wellicht een aanknopingspunt daarin vinden met je huidige werk..

Probeer in je brief erop te letten dat je niet 1 onderwerp op 3 plekken beschrijft. Dus 1 alinea over je opleiding en 1 over je huidige werk, 1 waarom jij geschikt bent voor deze functie etc.

Ik zou datgene beschrijven wat relevant is en aansluit op de vacature.

Ik zou niet zo expliciet naar mijn CV verwijzen.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Ik weet uit ervaring hoe lastig het is om een goede sollicitatiebrief te schrijven....
Met citaat reageren