Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 januari 2016, 22:43
Sneeuwpop Sneeuwpop is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 januari 2016
Berichten: 2
Sneeuwpop is on a distinguished road
Standaard Ik wil graag een carriéreswitch maken

Hallo allemaal,

Ik zit sinds een maand thuis en heb helaas nog niet iets passends kunnen vinden. Ik ben 21 jaar en heb een commerciële MBO-4 diploma op zak. Ik heb inmiddels ook al 2 jaar ervaring als commercieel medewerker binnendienst. Echter nu ik thuis zit ben ik eens goed gaan nadenken of dit wel echt bij mij past. Ik heb inmiddels al een aantal sollicitaties gehad voor commercieel medewerker alleen geen van deze vacatures vond ik echt bij mij passen.

Ik wil dus graag een andere kant op gaan. Nu heb ik wel interesse in de ICT. Dit is een hele brede sector en er is veel werk in. Vroeger was ik al bezig met websites ontwerpen en als klasgenoten ooit problemen hadden met hun laptop of PC werd ik altijd gevraagd om het op te lossen. Dit vond ik erg leuk om te doen. Ik vind het ook erg interessant om mij hier verder in te verdiepen. Als ik ook eenmaal iets heb gevonden wat ik leuk vind dat ga ik daar ook helemaal voor. Het bouwen van websites en programmeren lijkt me interessant maar ook het werk van een systeembeheerder spreekt mij aan.

Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hoe kom ik erachter of er een toekomst voor mij is in de ICT. Ik ben inmiddels samenwonend en die kosten moeten gedragen worden. Fulltime studeren zit er voor mij dus niet in. Zijn er bedrijven die in jong talent willen investeren en is een een idee om eerst wat programmeer cursussen te volgen voordat ik de volgende stap neem?
Met citaat reageren