Discussie: Nee, te laat!
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 31 maart 2011, 15:16
mariekepieke mariekepieke is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 4
mariekepieke is on a distinguished road
Unhappy Nee, te laat!

Over deze sollicitatiebrief 2 uur gedaan:

Geachte Mevrouw XXXX

Bij het zien van de vacature Reserveringsmedewerker in de XXXX Courant, was ik meteen er van overtuigd dat ik perfect zou aansluiten bij het team van XXXXXX! Van kinds af aan ben ik al een enthousiast kampeerder. Vele jaren van goede herinneringen kunnen mij helpen als reserveringsmedewerker voor uw bedrijf.

Mijn achtergrond is in het toerisme. In 2002 ben ik afgestudeerd aan het MBO - Toerisme en aansluitend naar London verhuisd. Daar heb ik in verschillende youthhostels gewerkt. Eerst als receptie –en reserveringsmedewerker en daarna als Duty Manager. Met deze functie behield ik mijn taken als receptioniste maar kreeg meer verantwoordelijkheden. Verder heb ik veel gereist in die tijd, binnen en buiten Europa. In 2006 heb ik mijn Amerikaanse partner ontmoet en ben samen met hem in 2007 naar Amerika verhuisd. Daar heb ik in XXXX een jaar als secretaresse van het schoolhoofd op een basisschool gewerkt. Nadat een orkaan in september 2008 een aantal scholen heeft verwoest, raakte ik deze baan helaas kwijt. Sinds de orkaan was de werkloosheid groot en richtte ik mij, naast het solliciteren, op hobby’s en vrijwilligerswerk. Sinds mijn terugkomst in Nederland, ben ik werkzaam bij XXXXXX.

Met meerdere van mijn vorige functies, heb ik de door u gevraagde werkzaamheden onder de knie gekregen. In Londen heb ik mijn ervaring in reserveringen opgedaan en daar ben ik altijd enthousiast over gebleven. Voor mij is reseveringsmedewerker de pefecte baan. Ik houd van reizen en buiten zijn, maar ook van de regelmaat van kantoor. Het helpen van mensen met de vakantieplannen lijkt mij een reden om elke dag met plezier naar mijn werk te gaan. Ik ben een gedreven persoon en kan goed in een teamverband werken, maar functioneer ook erg goed als individueel. Van nature positief en kan goed mensen overtuigen. Klantgerichtheid is in al mijn functies steeds van groot belang geweest en ik ben zorgvuldig in het uitoefenen van mijn werkzaamheden.

Ik hoop dat ik u met deze brief een korte indruk heb kunnen geven van mijzelf en zie een uitnodiging voor een gesprek met plezier tegemoet. Meer gegevens over mijn achtergrond, opleiding en werkervaring vindt u in mijn cv, dat ik als bijlage meestuur.

Met vriendelijke groet

Marieke XXXXX




Het is al verstuurt dus kan er niets meer aan doen. Waar het mij vooral om gaat is dat ik pas erna erachter kwam dat ik ipv 'XXXX Courant' de 'XXXXX Nu' had moeten schrijven. Verkeerde krant dus. Oeps.

Iemand ervaring met dit? Kan ik nog iets doen of nu hopen dat ik alsnog word uitgenodigt?
Met citaat reageren