Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 augustus 2009, 12:27
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief onderzoeksmedewerker/datamanager

Hoi Tigger,

Ik zal een poging doen om je met feedback een beetje de goede richting op te sturen.
Jouw brief is nu heel erg vanuit jouw ik geschreven: "ik mis het contact met mensen, (...) om dat te vinden denk ik dat ik een andere richting op moet, ik wil graag mijn kennis op een andere manier gaan gebruiken, etc."

Probeer eens de advertentie als uitgangspunt te nemen, wat zijn de eisen, wat verwachten ze aan inbreng van vaardigheden/kennis. Puntsgewijs kun je dan misschien voorbeelden van jouw kennis, vaardigheden en competenties uitschrijven. Daarbij hou je zoveel mogelijk het belang van het bedrijf voor ogen, wat is jouw meerwaarde voor het bedrijf en hoe kun je ze daarmee overtuigen dat jij degene bent die ze zoeken.

Voorbeeld: nu zeg je dat je jouw kennis op een andere manier wilt gebruiken. Dat is jouw belang. Als je de zin anders zou omschrijven, bijvoorbeeld "De kennis die ik heb opgedaan in mijn huidige/vorige ba(a)nen, is een basis tot verdere ontwikkeling binnen uw bedrijf. <voorbeelden aanhalen die je nav de advertentie hebt uitgewerkt>

Succes!
Met citaat reageren