Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 april 2008, 20:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: sollicitatie onderwijsassistent voortgezet onderwijs

hallo,
ik ben werkzaam als onderwijsbegeleider en zit regelmatig in de sollicitatiecommisie.
mag ik je wat tips geven?


Leerlingen begeleiden in hun zoektocht naar wie ben ik en wat is mijn plek binnen deze maatschappij is heel belangrijk>>>>>
dit vind ik wel een sterke zin! alleen zou ik er nog iets achter zetten van:
ik vind het een uitdaging ze hierin te begeleiden.
>>>>>>>>>>>>>

Het is een pad met bergen en dalen. Dit pad moeten de leerlingen zelf bewandelen. Indien je bevoorrecht bent mee te mogen op een deel van deze reis voel je je rijk. Wanneer de leerling deze reis kan maken binnen een warme omgeving zullen de bergen en dalen beter te hanteren zijn.

>>>>>>>> dit stuk vind ik persoonlijk een beetje te zweverig over komen.
heb je het zelf bedacht? is natuurlijk wel een persoonlijke mening, maar ik zou proberen het gros aan te spreken. ik denk niet dat je dat doet met dit stukje.
of het moet aansluiten bij de vacature, maar ik denk dat je er anders een risico mee neemt.


Ik ben opzoek naar een school met een team, die samen met de leerlingen, >>>>>>klaarstaan om op ontdekkingsreis te gaan (ook een beetje zweverig>>>.>>>>> 1 doel hebben: werken aan het eigen maken van vaardigheden en het ontwikkelen van kennis, met als >>>kerndoel>>> werken aan een zelfstandige toekomst.

Binnen het speciaal basisonderwijs heb ik vijf jaar gewerkt met kinderen die moeite hebben zich te ontwikkelen. Hier heb ik gemerkt dat mijn duidelijke en consequente aanpak in combinatie met interesse, respect en een gezonde dosis humor een>>> goede>>>....belangrijke basis is (punt!!) >>>>vind ik een heel goed stuk!


De overstap naar het voortgezet onderwijs is voor mij een (((hele))) grote uitdaging. Je kunt verder gaan waar de begeleiding vanuit de basisschool is gestopt. >>>>sterk, zou ik niet veranderen! het woordje hele kun je weglaten

>>>>>>>
Ik kan mij voorstellen dat nu bij u de vraag naar boven komt; waarom zouden wij ???? >>>>>>>>zou ik weglaten, natuurlijk gaan ze jou uitnodigen je bezit de vaardigheden!!>>>>>>>>>>>

vanf hier weer goed>>>>
Persoonlijk ben ik van mening dat ik door mijn genoten opleidingen, mijn opgedane werkervaring, enthousiasme en collegialiteit een goede kracht zou kunnen zijn binnen uw team. >>>>>

en dan een afsluitende zin, bijv ik wacht met belangstelling op uw reactie.
probeer niet te onzeker over te komen, je moet gewoon denken ik ben geschikt voor deze baan! met: Ik kan mij voorstellen dat nu bij u de vraag naar boven komt; waarom zouden wij, kom je aan het eind van je brief onzeker over, terwijl je in de rest van de brief sterk over komt!

veel sucses!
Met citaat reageren