Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 september 2012, 00:25
CeeJee CeeJee is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 september 2012
Berichten: 2
CeeJee is on a distinguished road
Standaard Jargon binnen stagebedrijf

Hallo,

Voor mijn HBO-afstudeerjaar loop ik stage bij een internetbureau. Binnen dit bureau zijn ontzettend veel verschillende soorten disciplines werkzaam.

Nu merk ik dat ik moeite heb om te communiceren met andere collega's met verschillende disciplines. Denk hierbij aan bijeenkomsten en gesprekken tussen collega's onderling. Maar ook bijeenkomsten met de klant. Dit komt vooral omdat binnen het bedrijf ontzettend veel jargon wordt gebruikt. Binnen mijn opleiding ben ik hier helaas te weinig mee in aanmerking gekomen.

Wanneer ik bijvoorbeeld met een collega aan het praten ben, en ik toon interesse in zijn huidige werkzaamheden, dan blijft het ontzettend oppervlakkig van mijn kant omdat ik termen langs hoor komen welke ik niet kan plaatsen en zodoende moeite heb om dieper op het onderwerp in te gaan. Terwijl ik om mij heen collega's hele interessante gesprekken hoor voeren.

Ook was ik laatst mee naar een klant voor een briefing van een nieuw project. Er ging zo ontzettend veel langs mij heen tijdens deze briefing dat ik nu onvoldoende zicht heb op het project. Ik zag het namelijk ook niet zitten om tijdens de briefing iedere keer om uitleg te vragen. Wel heb ik naderhand wat vragen gesteld aan collega's, echter zou ik graag zelf input willen geven in plaats van deze te ontvangen.

Ik lees al veel blogs en relevante websites en probeer woorden die ik langs hoor komen op te zoeken. Maar omdat het zo ontzettend breed is(van projectmanagers tot programmeurs en systeembeheerders) is het voor mij moeilijk om bij te benen. Hierdoor voel ik mij nog niet geheel thuis binnen het bedrijf

Wat zou ik hieraan kunnen doen?
Met citaat reageren