Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 juni 2007, 23:04
Babette Babette is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 1
Babette is on a distinguished road
Standaard Honden mee naar het werk

Ik heb een vrij ongebruikelijke vraag. Ik ben afgestudeerd, werk fulltime en bij mijn huidige werkgever kan ik mijn twee hondjes altijd meenemen. Ik werk in de dierenbranche. Om 'carrieretechnische redenen' zou ik echter weleens buiten deze branche willen werken, er zijn ZO veel leuke, interessante functies. Ik loop bij het kijken naar vacatures echter steevast tegen een probleem aan: de honden. Ik heb er niet de honden naar om ze (fulltime) alleen te laten - sowieso heb ik ze daarom niet genomen - en ze naar een dagopvang brengen, of een uitlaatservice, zou al snel neerkomen op ca. 500 euro per maand. Da's niet niks. Het zijn keurig opgevoede hondjes, die de hele dag stil op hun kleedje onder het bureau liggen. Maar ja...ga maar een solliciteren en vertel het maar eens, aan een 'niet-diergerelateerd' bedrijf. Wegdoen is absoluut geen optie, dat doe ik niet. Nooit. Maar het idee dat ik altijd 'verplicht' op zoek moet naar een baan waar honden mee zouden mogen, dat spreekt me ook niet aan.

Vinden jullie het iets wat ik bij een sollicitatie bij een 'normaal' bedrijf ter berde kan brengen? Zouden jullie het meenemen in je overwegingen bij de selectie van potentiele werkgevers? Ik kan me voorstellen dat een klein, vrij informeel bedrijf, er minder moeite mee zal hebben dan een groot bedrijf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met citaat reageren