Los bericht bekijken
  #7  
Oud 8 maart 2013, 09:37
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Hoihoi,

Hieronder mijn opmerkingen in vetgedrukt/cursief.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BaZZeHH Bekijk bericht
Beste forumleden,

Beste heer <naam>,

Het logo van <bedrijf> doet mij onmiskenbaar denken aan de keren dat ik een wedstrijd van <voetbalclub> in de <stadion> heb bezocht. De vacature voor een uitdagende functie als Projectleider Bouwkunde gecombineerd met dit logo maakte mijn nieuwsgierigheid compleet. Als enthousiaste bouwkundige wil ik voor die functie graag in aanmerking komen. Ik vind dit een sterke alinea en een sterk begin. Niets op aan te merken!

Ik ben <getal> jaar en momenteel werkzaam bij een bouwmanagementbureau, waar mij is medegedeeld dat de werkvoorraad voor de tweede keer leeg raakt. Door roerige tijden in onze branche ben ik de laatste jaren een aantal keer noodgedwongen van werkgever veranderd. Gelukkig ben ik in de positie gekomen om ook weer terug te keren. De mogelijkheid om terug te keren bij deze werkgevers spreekt hier in mijn voordeel.Ik zou je leeftijd niet vermelden: dat is niet relevant. Verder zou ik deze alinea wél weglaten. Het zijn m.i. dingen die je in een gesprek zou moeten toelichten, wanneer ernaar gevraagd wordt. In een sollicitatiebrief zou ik dit als werkgever als twijfel wegzetten: hoezo wordt je steeds gedwongen te vertrekken? Uit de eerste zin proef ik een nare ondertoon richting afgelopen werkgever. Daarom zou ik die ook zeker weglaten.

In mijn huidige functie als projectleider werk ik voor met name woningcorporaties aan verschillende bouwprojecten. Hier is voor mij de uitdaging om in teamverband met collega’s, adviseurs en aannemers samen te werken en de hoogste kwaliteit voor zowel de eindgebruiker als de opdrachtgever te bereiken ten opzichte van het beschikbare budget.Ik zou niet zeggen dat het een uitdaging is om in teamverband te werken. Zo staat het er nu. Wat mij betreft gaat dit vooral om de zinsbouw. Misschien liever twee zinnen? Bijvoorbeeld: Ik zie het binnen mijn huidige functie als een uitdaging om voor de opdrachtgever de hoogst mogelijke kwaliteit te bereiken binnen het beschikbare budget. Daarvoor werk ik met plezier en toewijding samen met verschillende vakmensen, adviseurs en.... Zoiets?

Dit is een instelling die in mijn ogen aansluit op zowel de omschrijving van de functie als de waardes waar <bedrijf> voor staat. Kenmerken van uw bedrijf als solide, professioneel en toch een open en informele sfeer spreken mij aan en aan die sfeer zou ik graag bij willen dragen. Prima alinea! Ik zou misschien nog één zin toevoegen waarin jij aangeeft hoe jij daaraan zou kunnen bijdragen (met welke eigenschappen)

In bijgaand cv vindt u meer informatie over mijn werkervaring en opleiding. Graag grijp ik de kans aan om mijn sollicitatie in een gesprek aan u toe te lichten. Prima afsluiting!

Met vriendelijke groet,


<naam>

Bijlage: curriculum vitae
Hopelijk heb je wat aan mijn feedback! Succes met je sollicitatie!!
Groeten Helena
Met citaat reageren