Los bericht bekijken
  #4  
Oud 6 maart 2007, 21:03
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mensen gezocht met het zelfde probleem

Hoi Aapjuh...
Wees eens eerlijk, ben je niet gewoon heel snel op dingen uitgekeken? Of is het misschien toch faalangst om die periode van examen in te gaan? Het is natuurlijk doodzonde om een MBO-opleiding af te breken een half jaar voor je klaar bent. Had je het afgemaakt, dan had je in ieder geval door gekund naar een HBO-opleiding. Als docent in het MBO maak ik vaker mee dat leerlingen twijfelen aan hun keuze. Dat kan, is vaak ook logisch, want wist jij toen je 16 was al wat je wilde worden? Ikke niet in ieder geval. Maar wat ik wel geleerd heb is: afmaken waar je aan begonnen bent, het komt je altijd later van pas. Met een uitzondering voor de SPW natuurlijk, als je dat een jaar volhoudt is al heel knap.........:~)
Dus mijn advies: afmaken die PABO, dan heb je in ieder geval een vakopleiding afgerond, en wie weet kun je met het competentieonderwijs van vandaag de dag nog wel vrijstellingen krijgen in je nieuwe opleiding. Het is wel de weg van de minste weerstand om altijd maar weer op te geven, vind je ook niet?
Met citaat reageren