Discussie: Reis
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 7 juli 2006, 13:30
Darluz Darluz is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 40
Darluz is on a distinguished road
Standaard Re: Reis

Hoi Siebrich,

Als ik je verhaal lees, dan is zo goed te begijpen dat je niet meteen lijnen en rode draden ziet in je leven. Je komt op mij over als een gevoelsmens, die hoge gevoeligheid voor haar omgeving en daardoor misschien een grote reagerende kracht heeft. Dus niet zozeer van te voren alles uitdenkend, je pijl richten en vuren, maar juist heel erg in het nu staan, invoelen, beleven, ervaren, en meereageren op de mensen, situaties, en dingen die je omringen en vanuit daar bewegen, of misschien wel soms verlammen. Persoonlijk vind ik dat iets heel moois. Sferen en ervaringen kunnen nu eenmaal heel powerful zijn, en niet altijd te ontkomen dat ze iets met je doen. Je kunt er heel vol of juist heel leeg van worden, zonder dat het direct rationeel gezien met jezelf verbonden lijkt. Het lijkt dan misschien dat er helemaal geen richting is. Omdat je die tevoren niet hebt uitgedacht, of met je hoofd hebt bepaald. Nut of zingeving is dan lastig te bepalen. Maar zelf denk ik dat je weldegelijk richting hebt, alleen eentje die meer van je hart is, intuďtie, misschien niet altijd rationeel (logisch, constructief, gericht), maar wel eentje die trouw is aan iets anders wat belangrijk is. Ik denk dat een boel mensen zichzelf dit juist zouden willen wensen. Het puur vanuit jezelf kunnen leven, vanuit iets van binnen. Misschien is die chaos in werkelijkheid niet zozeer een soort van ´niet-weten, wel-voelen´ maar een soort moment van samenkomst van alle belevenissen, ervaringen, gevoelens, gebeurtenissen, en die er dan uit moeten, van binnen naar buiten. Maar misschien klinkt dit wel heel raar, en herken je je totaal niet in het beschrevene. Mocht je je wel erin herkennen, dan is het volgende boek misschien de moeite van het lezen waard: ´Leven met hooggevoeligheid van opgave naar gave´ (auteur: Susan Marletta-Hart).

Heel veel geluk,

Darluz
Met citaat reageren